خبر

«لخزر» و نیمه‌ پر سود

پول نیوز - «لخزر» برای ۶ماهه دوم سال مالی خود پیش بینی کرده است که ۷۵۰هزار دستگاه از محصولات خود را به مبلغ ۲۷۴7 میلیارد ریال به فروش برساند.

«لخزر» و نیمه‌ پر سود

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز(تاپ)، شرکت «صنعتی پارس خزر» به صورت حسابرسی شده، در 6 ماهه نخست سال 98 به ازای هر سهم 1،598 ریال سود داد و رشد 97 درصدی را تجربه کرد.

سود خالص این شرکت در مدت یاد شده برابر با 242 میلیارد ریال بوده؛ درحالی که همین سود در 6 ماهه نخست سال مالی گذشته معادل با 123 میلیارد ریال بوده است.

درآمدهای عملیاتی این شرکت بورسی در 6 ماهه نخست سال جاری معادل با 1،577 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با نیمه اول سال مالی گذشته 53 درصد افزایش به خود دیده است. هر چند که مقدار فروش افت کرده اما؛ افزایش نرخ های فروش اجازه کاهش درآمدهای شرکت را نداده است. شایان ذکر است که «لخزر» برای ۶ماهه دوم سال مالی خود پیش بینی کرده که ۷۵۰ هزار دستگاه از محصولات خود را به مبلغ ۲۷۴7 میلیارد ریال به فروش برساند و جمع کل درآمدهای خود را از رقم 4324 میلیارد ريال عبور دهد.

از سوی دیگر، «لخزر» در برآوردی که از برنامه های تامین مالی و تغییرات هزینه های مالی داشته، اعلام کرده که در نظر دارد در سال 98 برای پیش پرداخت های سرمایه‌ای با هدف ایجاد خطوط جدید از تسهیلات بانکی استفاده کند. در حال حاضر، بالغ بر 324 میلیارد ريال مانده تسهیلات بانکی دارد.

نکته قابل توجه این صورت شرکت «صنعتی پارس خزر» راه اندازی پروژه انتقال به شهر صنعتی و خطوط تولید ماشین لباسشویی است که این موضوع یکی از برنامه های با اهمیت شرکت محسوب می شود و می تواند در آینده ای نزدیک سودآوری شرکت را بیش از پیش رشد دهد.

منبع:
یکشنبه 24 آذر 1398 ساعت 13:03
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین