خبر

درآمدزایی پایدار و چگونگی قطع بودجه به نفت؛ پیش روی سران قوا

در حال حاضر بخش‌هایی از اصلاحات ارائه شده در دستور کار جلسات سران قوا قرار داشته و به تدریج بررسی و نهایی می شود.

پول‌نیوز - یک مقام مسؤول گفت:‌ سه بسته مهم اقتصادی درباره درآمدزایی پایدار و چگونگی قطع وابستگی بودجه به نفت در دستور کار جلسات سران قوا قرار دارد.

 

یک منبع آگاه در سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد آخرین وضعیت اصلاح ساختار بودجه اظهارداشت: در حال حاضر بخش‌هایی از اصلاحات ارائه شده در دستور کار جلسات سران قوا قرار داشته و به تدریج بررسی و نهایی می شود.


وی افزود: یکی از این محورها موضوع درآمدزایی پایدار و چگونگی قطع بودجه به نفت بوده که شامل سه بسته و زیر پروژه است.

 

3 بسته پیش روی سران قوا/ محور برنامه درآمدزایی پایدار و چگونگی قطع بودجه

 

جزئیات سه بسته قطع وابستگی بودجه به نفت


این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از این بسته‌ها مربوط به یارانه پنهان است، گفت:‌ یارانه پنهان باید به نحوی مدیریت و  وضعیت آن مشخص شود. دومین بسته درباره مالیات و عدالت مالیاتی است و سومین بسته نیز به مولد سازی دارایی‌های دولت باز می‌گردد.


وی تاکید کرد: کاهش هزینه‌ها و روابط نهادی بودجه به عنوان یکی از مباحث اصلاح ساختار بودجه مد نظر است که در قالب لایحه بودجه سال 99 به مجلس ارائه می‌شود.

فعلا لایحه جداگانه‌ای برای اصلاح ساختار نداریم



این مقام آگاه با بیان اینکه سرجمع اصلاحات ساختاری و کارهای انجام شده باید منجر به ثبات اقتصادی شود، تصریح کرد: فعلاً همه مباحث و اصلاحات را در قالب لایحه بودجه می‌بریم و لایحه جداگانه تحت عنوان اصلاح ساختار وجود ندارد. به اقتضاء زمان و ملاحظات اگر نیاز باشد بخش‌هایی از آن به صورت مجزا ارائه خواهد شد. صورت جداگانه ارائه خواهد شد.

 

شورای عالی هماهنگی اقتصادی با چه هدفی تشکیل شد

 

واگذاری تصمیم‌سازی درباره معضلات اساسی اقتصاد کشور به شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه، نشانه از عزم مسئولان نظام برای مدیریت شرایط اقتصادی کشور و تقویت تیم اقتصادی دولت است.

 

تداوم اعتراض‌های مردم در مقابل مجلس و نهاد ریاست جمهوری یا فرمانداری‌های شهرستان‌ها نسبت به مسائلی چون ساماندهی موسسات غیرمجاز، نیمه‌تمام ماندن مسکن مهر، مشکلات تولیدکنندگان و کارگران کارخانجات تعطیل شده، اعتصابات صنفی و مسائلی از این دست از جمله موضوعاتی که است نیاز به هماهنگی بین سران قوا داشته و با همکاری مشترک قابل مدیریت خواهد بود.

منبع:
شنبه 30 شهریور 1398 ساعت 15:33
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین