خبر

افزایش قیمت طلا به 1268 دلار

قیمت طلا در بازارهای جهانی با کاهش نگرانی‌ها در مورد یونان 7.52 دلار افزایش یافت و اونس جهانی 1268.04 دلار معامله شد.  به گزارش رویترز، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه پس از کاهش بیش از یک درصدی روز گذشته، امروز افزایش یافت اما به دنبال برنامه یونان برای پایان دادن به بن‌بست با طلبکاران، افزایش‌ها کنترل شد. دولت جدید یونان درخواست برای حذف بدهی‌ خارجی این کشور را کنار گذاشت و پیشنهاد کرد تا با معاوضه بدهی‌هایش با اوراق قرضه به بن‌بست با طلبکاران خود پایان دهد.  این پیشنهاد نگرانی‌ها در مورد منطقه یورو را آرام کرد و سبب شد تا ارزش بازارهای بورس آسیایی به بالاترین رقم در 3 ماه گذشته برسد. 

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با7.52 دلار افزایش به 1268.04 دلار رسید. ارزش این فلز گران‌بها روز سه شنبه 1.2 درصد کاهش یافت.

هوای لی تحلیلگر موسسه فیلیپ فیوچر در یادداشتی نوشت، به نظر می‌رسد اشتها برای ریسک افزایش یافته است و این امر سبب شده است که سرمایه‌ها از سوی دارایی‌های امنی نظیر ین و طلا به سوی اوراق بهادار و یورو سوق داده شود.

به استثنای وقوع حوادث غیرمنتظره، اکنون بسیار بعید است که در کوتاه‌مدت ما دوباره شاهد افزایش قیمت طلا به 1300 دلار در هر اونس باشیم.

قیمت طلا از زمانی‌که در 22 ژانویه به بالاترین رقم در 5 ماه گذشته برابر با 1306.20 دلار رسیدف تاکنون به شدت کاهش یافته است

گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان اعلام کرد که ذخایر آن روز سه شنبه به 24.59 میلیون اونس کاهش یافته است که بالاترین رقم از ماه اکتبر به شمار می‌رود.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
چهارشنبه 15 بهمن 1393 ساعت 17:04
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین