خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، بازارهای سهام ایالات متحده در سال جاری عمدتا گرفتار یک روند نزولی بوده‌اند. S&P 500 و نزدک کامپوزیت برای سومین فصل متوالی دچار سقوط شده‌اند - این اتفاق از سال 2009 تاکنون بی‌سابقه بوده است.

ولی بیت کوین (BTC) و برخی از التکوین‌های برتر در مقایسه با ارقام ناامیدکننده‌ی بازار سهام در ماه سپتامبر، عملکرد بهتری از خود نشان داده‌اند. داده‌های بازار نشان می‌دهند، با کاهش قیمت‌ها از میزان فشار فروش کاسته می‌شود و سرمایه‌گذاران بلندمدت در سطوح پایین قیمت به فکر خرید می‌افتند.

بزرگ‌ترین نگرانی سرمایه‌گذاران در سه‌ماهه‌ی پایانی سال 2022، هم‌چنان داده‌های تورمی و آمار کلان اقتصادی خواهد بود. هر نشانه‌ای از توقف روند افزایشی تورم می‌تواند باعث بهبود وضعیت دارایی‌های پرریسک - نظیر کریپتو و سهام - شود؛ ولی اگر تورم هم‌چنان به روند افزایشی خود ادامه دهد، این قبیل دارایی‌ها دچار فشار فروش گسترده خواهند شد.

بیت کوین در 28 سپتامبر (چهارشنبه، 6 مهر) از سطح حمایت قدرتمند 18,626 دلاری به سمت بالا جهش کرد؛ این مسئله نشان می‌دهد گاوها (معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت‌ها هستند) هم‌چنان به شدت از این سطح دفاع می‌کنند. فتیله‌ی بلند روی کندل قیمت بیت کوین در دو روز گذشته نشان می‌دهد که گاوها به محض کاهش قیمت در طول روز، اقدام به خرید می‌کنند.

نمودار قیمت بیت کوین در روز گذشته

گاوها در 30 سپتامبر (جمعه، 8 مهر) قیمت بیت کوین را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (19,602 دلار) رساندند؛ ولی هنوز نتوانسته‌اند آن را در سطوح بالاتر حفظ کنند. این مسئله نشان می‌دهد که خرس‌ها (معامله‌گرانی که به دنبال کاهش قیمت‌ها هستند) در نزدیکی سطح میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه (20,621 دلار) اقدام به فروش می‌کنند.

اگر گاوها بتوانند از سقوط قیمت بیت کوین به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه جلوگیری کنند، احتمال صعود آن به خط روند نزولی افزایش می‌یابد. خرس‌ها با قدرت از این سطح دفاع خواهند کرد، ولی اگر گاوها بتوانند این مانع را برطرف کنند، قیمت بیت کوین در کوتاه‌مدت می‌تواند یک تغییر روند را تجربه کند. آن‌گاه قیمت این ارز دیجیتال می‌تواند تا 22,799 دلار افزایش یابد.

در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی یا میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه (20,625 دلار) کاهش یابد، بیت کوین ممکن است دوباره به منطقه‌ی حمایت بین 18,626 تا 17,622 دلار سقوط کند.

قیمت اتریوم (ETH) طی چند روز گذشته در یک الگوی کانال نزولی کاهش یافته است. قیمت اتریوم در کوتاه مدت، در محدوده‌ی بین 1,250 تا 1,410 دلار گرفتار شده است؛ این مسئله نشان‌دهنده‌ی افزایش تقاضا برای خرید در سطوح پایین‌تر و افزایش فشار فروش در نزدیکی سطح مقاومت است.

نمودار قیمت اتریوم در روز گذشته

رفتار قیمت اتریوم در این محدوده‌ معمولا بی‌ثبات و نوسانی است. از این رو، پیش‌بینی دقیق جهت حرکت آن دشوار است.

اگر قیمت اتریوم به بالای 1,410 دلار برسد، مشخص می‌شود که گاوها کنترل بازار را در دست گرفته‌اند. این اتفاق می‌تواند قیمت را به خط مقاومت کانال هدایت کند. گاوها باید بر این مانع غلبه کنند تا بتوانند روند نزولی اتریوم را تغییر دهند.

از سوی دیگر، اگر قیمت کاهش یافته و به زیر 1,250 دلار برسد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد قیمت اتریوم را تا زیر خط حمایت کانال کاهش دهند. اگر آن‌ها موفق شوند، قیمت اتریوم ممکن است تا 1,000 دلار نیز کاهش یابد.

در حال حاضر، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 12:40 روز شنبه 9 مهر - بیت کوین با قیمت 19,340 دلار معامله می‌شود. ارزش کل بازار بیت کوین نیز هم‌اکنون 370,755,775,242 دلار است. 

نمودار قیمت بیت کوین

هم‌چنین، در همین لحظه، اتریوم با قیمت 1,331 دلار معامله می‌شود. ارزش کل بازار اتریوم نیز هم‌اکنون 163,294,631,282 دلار است. 

نمودار قیمت اتریوم

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین