خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت طلا روز پنج‌شنبه در بحبوحهٔ سیگنال‌های متناقض دربارهٔ سیاست‌های پولی ایالات متحده در محدودهٔ محدودی قرار داشت، در حالی که قیمت مس پس از هشدار سود از سوی یک توسعه‌دهنده بزرگ املاک چینی که نگرانی‌های بیشتری را در مورد تقاضا ایجاد کرد، کاهش یافت.

هر اونس طلا تا ساعت 22:51 به وقت گرینویچ (02:51 به وقت گرینویچ) 0.2 درصد افزایش یافت و به 1765.65 دلار رسید، در حالی که معاملات آتی طلا 0.15 درصد افزایش یافت و به 1778.75 دلار رسید. اما هر دو ابزار عمدتاً در محدوده 1750 تا 1810 دلار معامله می‌شدند که طی دو هفته گذشته مشاهده شد.

قیمت طلا در روز چهارشنبه پس از اینکه صورتجلسه فدرال رزرو در جولای نشان داد که اکثر اعضا از افزایش بیشتر نرخ بهره برای کاهش تورم حمایت می‌کنند، کاهش یافت. در حالی که بانک مرکزی قصد دارد در نهایت سرعت انقباض خود را ارزیابی کند، اما نشان داد که احتمالاً تا زمانی که تورم در محدوده‌ٔ هدف 2 درصدی خود قرار نگیرد، نرخ‌های افزایشی را در یک کاهش شدید نگه دارد.

شاخص دلار پس از چند دقیقه، و بازدهی خزانه‌داری نیز افزایش یافت. فدرال رزرو ماه گذشته نرخ بهره را 0.75 درصد افزایش داد و معامله‌گران اکنون در ماه سپتامبر 0.5 درصد یا 0.75 درصد افزایش یافته‌اند.

شاخص قیمت دلار

در حالی که داده‌های هفته گذشته نشان داد که تورم ایالات متحده احتمالاً به اوج خود رسیده است، اعضای فدرال رزرو نشان دادند که هنوز سرعت سیاست‌های پولی انقباضی بسیار بالا است.

تقویت دلار بر بیشتر قیمت فلزات تاثیر گذاشته است. معاملات آتی پلاتین 0.4 درصد کاهش یافت در حالی که معاملات آتی نقره 0.6 درصد کاهش یافت.

در فلزات صنعتی، معاملات آتی مس 0.2 درصد سقوط کرد، پس از آن که Country Garden Holdings Ltd (HK: 2007)، یکی از بزرگترین توسعه‌دهندگان املاک در چین، کاهش شدید سود را به دلیل بدترشدن بازار املاک و مستغلات نشان داد.

کاهش طولانی‌مدت در بازار املاک و مستغلات چین احتمالاً بر فعالیت‌های اقتصادی گسترده‌تر در این کشور تأثیر می‌گذارد که به نوبه‌ی خود می‌تواند بر تقاضا برای کالاها تأثیر داشته باشد. این کشور بزرگ‌ترین واردکننده مس در جهان است.

معاملات آتی نیکل در روز پنج‌شنبه 1.2 درصد کاهش یافت، در حالی که روی بیش از 4 درصد کاهش یافت. قیمت سنگ آهن نیز در حال کاهش است.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین