خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت طلا (XAU/USD) بهبود روز جمعه را به 1836 دلار قبل از جلسه روز دوشنبه اروپا افزایش داد. حرکت صعودی این فلز گرانبها می‌تواند به کاهش ارزش دلار آمریکا و همچنین صحبت‌های مربوط به ممنوعیت واردات طلا از روسیه مرتبط باشد.

شاخص دلار آمریکا (DXY) در حول و حوش پایین‌ترین سطح روزانه 103.95 تحت فشار باقی می‌ماند زیرا بازارها برای مسیرهای روشن تلاش می‌کنند.

احساسات بازار در بحبوحه‌ی ترس از افزایش سریع‌تر نرخ بهره و کندی رشد اقتصادی ایالات متحده ضعیف است و نگرانی‌های ژئوپلیتیکی پیرامون چین و روسیه را فراموش نکنید. با این حال، باید توجه داشت که امید به غلبه بر دوران سخت و همچنین خوش‌بینی محتاطانه پیش از مناظره کلیدی این هفته میان سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا (ECB)، فدرال رزرو و بانک انگلستان (BOE) به نفع خریداران طلا به نظر می‌رسد. 

شایان ذکر است که چهار کشور ثروتمند گروه هفت (G7) روز یکشنبه برای تشدید فشار تحریم‌ها علیه مسکو و قطع ابزارهای مالی برای تهاجم به اوکراین، واردات طلای روسیه را ممنوع کردند.

در میان این بازی‌ها، S&P 500 Futures در حدود 3920 ثابت باقی می‌ماند که 0.20 درصد در روز تا زمان انتشار افزایش می‌یابد، در حالی که بازدهی خزانه‌داری 10 ساله ایالات متحده پس از ثبت اولین ضرر هفتگی در چهار هفته گذشته، سه واحد پایه (bps) افزایش می‌یابد و به حدود 3.16 درصد می‌رسد.

اگرچه نگرانی‌ها و ترس‌های متفاوت از ممنوعیت طلای روسیه ممکن است زمینه‌ساز حرکت صعودی طلا باشد، مشکلات افزایش نرخ ممکن است فروشندگان طلا را فرا خواند. برای این موضوع، سفارش کالاهای بادوام ایالات متحده برای ماه می، که انتظار می‌رفت 0.1% در مقابل 0.5% قبل باشد، و همچنین مناظره روز چهارشنبه ایالات متحده، بریتانیا و بانک‌های مرکزی اروپا در مجمع ECB در مورد بانکداری مرکزی، مهم است.

تحلیل تکنیکال

خریداران طلا با نزدیک‌شدن به خط مقاومت یک هفته‌ای نزدیک به 1840 دلار، شکست واضح 100-HMA و 20-HMA و همچنین سیگنال‌های صعودی MACD را تشویق می‌کنند.

با این حال، توجه عمده به سطح اصلاح فیبوناچی 61.8% در رکود 12-14 ژوئن، در حدود 1850 دلار، برای حرکت صعودی بیشتر معطوف شده است. همچنین به عنوان مقاومت، نوسان اواسط ژوئن نزدیک به 1858 دلار است.

در همین حال، حرکت عقب‌نشینی ممکن است در ابتدا برای HMA های اعلام‌شده، نزدیک به 1830 دلار باشد، قبل از اینکه سطح اصلاحی فیبوناچی 23.6% در اطراف 1822 دلار را بررسی کند.

در صورتی که XAU/USD به زیر 1822 دلار کاهش یابد، پایین‌ترین قیمت ماهانه 1805 دلار به عنوان آخرین دفاع خریداران ظاهر می‌شود.

طلا: نمودار ساعتی

نمودار ساعتی طلا

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین