خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز ، طلا در روز چهارشنبه برای دومین روز متوالی کاهش یافت و شیب کاهشی روز قبل را از خلال میانگین متحرک ساده بسیار مهم 200 روزه افزایش داد. XAU/USD در اولین جلسه اروپا در حالت تدافعی باقی ماند و آخرین بار در منطقه 1810 دلار معامله شد که بیش از 0.50 درصد در روز کاهش داشت.

ظهور اندکی کاهش خرید دلار آمریکا - که با چشم‌انداز تشدید سیاست تهاجمی‌تر توسط فدرال رزرو تقویت شده بود - یک عامل کلیدی بود که طلای دلاری را تضعیف کرد. در واقع، به نظر می‌رسد بازارها متقاعد شده‌اند که فدرال رزرو باید اقدامات شدیدتری برای تحت کنترل درآوردن تورم انجام دهد. این شرط‌بندی‌ها با داده‌های خوش‌بینانه خرده‌فروشی ایالات متحده و اظهارات جسورانه جروم پاول رئیس فدرال رزرو در روز سه‌شنبه تقویت شد.
پاول در یکی از رویدادهای وال استریت ژورنال گفت که از افزایش نرخ بهره تا زمانی که قیمت‌ها شروع به کاهش دوباره به سطح سالم کنند، حمایت خواهد کرد. بازارها به سرعت واکنش نشان دادند، که از برخی افزایش‌های متعاقب در بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا مشهود بود. این بیشتر به لحن پیشنهادی پیرامون طلای بی بازده کمک کرد، اگرچه نگرانی‌ها در مورد کاهش رشد جهانی ممکن است حداقل در حال حاضر به محدودکردن ضررهای عمیق‌تر کمک کند.

سرمایه‌گذاران همچنان نگران پیامدهای اقتصادی احتمالی بحران روسیه و اوکراین و قرنطینه‌های کووید 19 در چین هستند. پس‌زمینه مختلط بنیادی، احتیاط را برای معامله‌گران تهاجمی تضمین می‌کند، اگرچه شکست یک شبه نزدیک به میانگین متحرک قابل توجه فنی، چشم‌انداز زیان‌های بیشتر را پشتیبانی می‌کند. با این اوصاف، عاقلانه است که قبل از ایجاد موقعیت برای تمدید روند نزولی یک ماهه، منتظر یک شکست به زیر 1800 دلار باشیم.

فعالان بازار اکنون برای انگیزه بیشتر، مشتاقانه منتظر داده‌های بازار مسکن ایالات متحده - مجوزهای ساختمانی و شروع مسکن - هستند. جدای از این، بازده اوراق قرضه ایالات متحده بر پویایی قیمت دلار تأثیر خواهد گذاشت. معامله‌گران بیشتر از احساسات ریسک بازار استفاده می‌کنند تا فرصت‌های کوتاه‌مدت پیرامون طلا را به دست آورند.

سطوح فنی برای بازبینی XAU/USD

بررسی اجمالی
آخرین قیمت امروز 1809.81
تغییر روزانه -5.45
تغییر روزانه امروز % -0.30
بازگشایی روزانه امروز 1815.26 

روندها
SMA20 روزانه 1875.62
SMA50 روزانه 1920.28
SMA100 روزانه 1883.78
SMA200 روزانه 1836.75

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین