خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از رویترز، بیت کوین (BTC) در روز پنج‌شنبه به پایین‌ترین قیمت خود در ۱۶ ماه گذشته رسید؛ این سقوط قیمت با موج ریسک‌گریزی و فرار سرمایه‌گذاران از دارایی‌های پرریسک مانند سهام شرکت‌های فناوری همراه بوده است؛ سقوط شدید ترا یواس‌دی، که زمانی آن را استیبل کوین می‌نامیدند، بر فشارها بر بازارهای ارزهای دیجیتال افزوده است.

قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان تا 26970 دلار نیز کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح خود از 28 دسامبر 2020 (8 دی 1399) رسید. بیت کوین طی هشت روز گذشته، یک‌سوم از ارزش خود - معادل 13000 دلار - را از دست داده است.

ارزش بیت کوین در سال 2021 افزایش قابل توجهی داشت و در نوامبر آن سال (آبان 1400) به بالاترین قیمت خود یعنی 69000 دلار رسید.

معامله‌گران معتقدند، کاهش اخیر قیمت بیت کوین منعکس‌کننده‌ی سقوط سهام شرکت‌های فناوری است، زیرا نزدک نیز در این هفته 6.4 درصد از ارزش خود را از دست داد.

عامل دیگری که در این میان وجود دارد، سقوط چشمگیر ترا یو‌اس‌دی (UST) است که زمانی سومین استیبل‌کوین بزرگ جهان بود؛ ترا یو‌اس‌دی در این هفته نسبت 1:1 خود را با دلار از دست داد و تا 30 سنت آمریکا سقوط کرد و باعث ایجاد بحران تازه‌ای در صنعت کریپتو شد.

بازیگران بازار هنوز در حال ارزیابی پیامدهای سقوط ترا یو‌اس‌دی هستند تا ببینند آیا این مسئله باعث آسیب دیدن شرکت‌ها یا سرمایه‌گذاران بزرگ شده است یا خیر.

ارزش اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان، در روز پنج‌شنبه بیش از 10 درصد سقوط کرد و به 1833 دلار رسید - پایین‌ترین سطح از جولای 2021 (تیر 1400).

تصمیم اخیر فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره باعث شروع آشفتگی‌ در بازارهای مالی و به ویژه، بازار ارزهای دیجیتال شد. بالا رفتن نرخ بهره باعث تقویت نرخ دلار و افزایش تمایل سرمایه‌گذاران در سپرده‌گذاری در بانک‌ها و روی آوردن آن‌ها به سرمایه‌گذاری‌های کم‌ریسک می‌شود. وقتی فدرال رزرو برای مهار تورم دست به افزایش نرخ بهره بزند، بازارهای پرریسک نظیر بازار سهام و ارزهای دیجیتال توانایی رشد بلند مدت خود را از دست می‌دهند.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین