خبر

انتشار مذاکرات فدرال رزرو طلا را رو به نزول فرستاد

به دنبال انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا بار دیگر با کاهش روبرو شد و به کمترین حد خود در دو هفته اخیر رسید. به گزارش رویترز، متن مذاکرات نشست فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره زودتر از انتظارات اولیه وجود دارد و این مساله موجب افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا شده است. بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز پنج شنبه با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 1287 دلار رسیده که این پایین ترین رقم در دو هفته اخیر به شمار می رود.

متن مذاکرات نشست 29 و 30 جولای فدرال رزرو نشان می دهد که بهبود چشمگیر وضعیت بازار کار آمریکا احتمالا منجر به افزایش زودتر از موعد نرخ بهره در این کشور خواهد شد.

افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند تقاضا برای دلار را به شدت افزایش داده و موجب کاهش تقاضا و قیمت جهانی طلا شود. از سوی دیگر میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.9 تن افزایش روز گذشته به بیش از 800 تن رسیده است. ادامه تنش ها و درگیری های بین المللی به خصوص در اوکراین و نوار غزه نیز همچنان مانع از کاهش شدید قیمت طلا شده است. میزان ذخایر طلای روسیه نیز طی ماه جولای بیش از 35.5 میلیون اونس افزایش داشته است.

نویسنده: ادمین سیستم
پنجشنبه 30 مرداد 1393 ساعت 10:31
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین