خبر
 

ساخت گردنبند طوقی شکل مزین به دانه های مروارید

این قلاده را می‌توان به کمک هر نوع مهره یا مروارید ساخت، به شرط آن‌که رنگ‌های آن‌ها با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. همچنین می‌توان با کمتر کردن طول زنجیر، آن‌ها را به دست‌بند تبدیل کرد. مناسب ترین نوع زنجیر در ساخت، زنجیر طناب مانند است زیرا امکان اتصال حداکثر تعداد مهره‌ها وجود دارد.

 


ابزار مورد نیاز 
1 – 100 مروارید یا سنگ حاوی سوراخ در رنگ‌های متناسب با یکدیگر
2 – سیم نقره مدور 14 فوت(میلی‌متر 25/ 4) از سیمی به اندازه 5/ 0 میلی‌متر
3 – زنجیر حلقوی نقره 
4 – یک گیره و چفت (در اینجا گیره‌ای به شکل T مورد نیاز است.(تکنیک‌های 14 و 16).
5 – 2 حلقه باز جامپ(تکنیک 17).
6 – و دیگر ابزار اساسی و مورد نیاز ساخت

1)    طول زنجیر مورد نظرتان را مشخص کنید. در صورتی‌که طول قلاده 40 سانتی‌متر است و می‌خواهید دست‌بندی تهیه کنید، باید اندازه آن را به 18 سانتی‌متر تغییر دهید. 
هنگامی‌که طول صحیح را اندازه گرفتید، به کمک قیچی‌های نوک تیز زنجیر را برش داده و قطع کنید(تکنیک 2).
2)    یک حلقه باز جامپ را وارد 2 حلقه چفت یا گیره کنید. حلقه جامپ را با دقت ببندید(تکنیک 17).
3)    حلقه جامپ را با لحیم بسته، سپس آن را با قیچی‌های فنری به صورتی نگه دارید تا زنجیر از شعله دور شود(تکنیک 11). گیره را به انتهای دیگر زنجیر به همان طریق متصل کنید سپس آن را در آب و نمک قرار داده و در نهایت آبکشی نمایید(تکنیک 10). حال زنجیر را پولیش دهید زیرا اگر مهره‌ها به یکدیگر متصل شوند این اقدام دیگر امکان پذیر نیست(تکنیک 6).
4)    تعداد مهره‌های مورد نیاز را مشخص کنید و به کمک قیچی‌های نوک تیز یک بری نواری از سیم مدور را به طول 5 سانتی متر برش دهید(تکنیک 2). در اینجا به 100 مهره و نوار نیاز است. در صورتی‌که میزان صحیح سیم مدور را نمی‌دانید از تکنیک کشیدن به سمت پایین drawing – down استفاده کنید(تکنیک 15). 
5)    یکی از نوارهای سیم را توسط موچین نگه داشته و انتهای آن را وارد مقداری بوراکس کنید(تکنیک 11). مشعل را روشن کرده و انتهای سیم را با شعله‌ای ملایم حرارت دهید، شعله مستقیم به سمت بالا جهت گیری شده باشد. سیم را آنقدر حرارت دهید تا نوک آن ذوب شده و تبدیل به توپ شود. با این عمل سیم اندکی پیچ می‌خورد. شعله را به سرعت کنار بکشید. با بقیه نوارهای باقیمانده همین عمل را انجام دهید سپس آن‌ها را در آب و نمک درون ظرف شیشه‌ای کوچکی فرو ببرید(تکنیک 10). این عمل به مدت زمان کمتری نیاز دارد و می‌توانید آن‌ها را یکی یکی با  موچین از محلول خارج کنید.



6)    برای هر قطعه سیم یک مهره را اختصاص دهید.
7)    اندکی دورتر از مهره، حلقه‌ای در سیم ایجاد کنید. برای انجام این کار از قیچی‌های نوک‌دار مدور استفاده نمایید(تکنیک 8).
8)    از درون حلقه‌های زنجیر نخ را عبور دهید. 


9)    حلقه را به آرامی با انبردست بگیرید و انتهای طویل سیم مدور را به سمت مهره پیچ دهید. 
10)    سیم اضافی نزدیک مهره را تا آنجا که ممکن است توسط قیچی‌های نوک تیز قطع کنید(تکنیک 2).
11)    پیوستن مهره‌ها را به زنجیر ادامه دهید و به طور اتفاقی رنگ‌های مختلف در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. 

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:29
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین