خبر

اصرار SEC بر جریمه 1.9 میلیارد دلاری در برابر ریپل لبز

اصرار SEC بر جریمه 1.9 میلیارد دلاری در برابر ریپل لبز

ریپل لبز (Ripple Labs) با جریمه پیشنهادی کمیسیون بورس و اوراق بهادار(SEC)  ایالات متحده مخالفت کرده و خواستار انتشار اسناد ویرایش شده دادگاه است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cryptomode»، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده توضیح داد که چرا شرکت رمزارزی ریپل لبز (Ripple Labs) باید حدود 2 میلیارد دلار جریمه شود. طبق بایگانی دادگاه در (۲۵ مارس)، تنظیم‌کننده (رگولاتوری) اصرار دارد که شرکت ریپل (XRP) باید مجازات مورد انتظار را پرداخت کند زیرا تصمیم آن برای فروش توکن بومی خود، XRP به‌عنوان اوراق بهادار ثبت‌نشده، قوانین ایالات متحده را نقض کرده است. با این حال، مدیران ریپل این جریمه پیشنهادی را رد کرده و آن را افراطی خوانده‌اند.

دلایل اقدام کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده

ریپل لبز همچنین انتظار دارد که نسخه‌های ویرایش‌شده اسناد دادگاه به‌زودی برای عموم منتشر شود. در پرونده اخیر، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تعهد مالی قابل‌توجهی را علیه ریپل لبز پیشنهاد کرد.

این پیشنهاد حاکی از آن است که ریپل، 876 میلیون دلار استرداد، 198 میلیون دلار سود پیش از داوری و 876 میلیون دلار جریمه مدنی به ارزش کل 1.95 میلیارد دلار را پرداخت کند. سازمان ناظر یا رگولاتوری معتقد است که این اقدام، شرکت‌های دیگر بلاکچین یا ارزهای دیجیتال را از تخلفات مشابه منصرف خواهد کرد.

ریپل به‌دلیل تحریف حکم قبلی دادگاه درباره XRP مورد انتقاد قرار گرفت و آن را به‌عنوان یک پیروزی نشان داد، با وجود این نکته که شرکت بلاکچین از پاسخگویی اجتناب کرد. همچنین، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده بر عدم ارائه اطلاعات توقیف‌شده از سوی سرمایه‌گذاران نهادی قبلی توسط ریپل تأکید کرد و ادعا نمود که این شرکت هیچ تلاشی برای رسیدگی به اشتباهات خود نکرده است.

افزون بر این، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، ریپل را به فرار عمدی از الزامات قانونی متهم کرد. به‌شکل درخور توجهی، رگولاتور بیان کرد که یک شرکت حقوقی افشاء‌نشده به ریپل توصیه کرده است که XRP را با پول نقد معاوضه نکند یا از تبلیغ آن به‌عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری اجتناب کند.

بنابراین، تنظیم‌کننده مالی ایالات متحده تصمیم خود را برای اعمال مجازات سنگین بر ریپل بدین گونه توجیه کرد. چنین مجازاتی نیز می‌تواند شامل ثبت فروش اوراق بهادار و انجام افشاگری‌های لازم باشد. علاوه بر این، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده می‌تواند ریپل را از انجام معاملات اوراق بهادار منع کند. پرونده دادگاه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده و ریپل لبز همچنان یک حماسه درحال جریان است و پایانی ندارد.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: سید هادی سیدسجادی
چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 09:37
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین