خبر

آیا فدرال رزرو رالی صعودی طلا را متوقف می کند؟ | طولانی ترین صعود هفتگی از تابستان 2020 تاکنون فلز زرد!

آیا فدرال رزرو رالی صعودی طلا را متوقف می کند؟ | طولانی ترین صعود هفتگی از تابستان 2020 تاکنون فلز زرد!

طلا به دنبال آن است که جمعه را با ششمین افزایش هفتگی خود به پایان برساند؛ طولانی‌ترین دوره صعود از تابستان 2020، زمانی که طلا به بالاترین رکورد جدید بالای 2000 دلار در هر اونس رسید. اما سوال این است که آیا این فلز گرانبها می‌تواند رشد خود را حفظ کند، زیرا تحلیلگران سیو سودهای اجتناب‌ناپذیری را در کوتاه‌مدت می‌بینند.

 

به گزارش نبض بورس، ترجمه: پویا احمدی | طلا به دنبال آن است که جمعه را با ششمین افزایش هفتگی خود به پایان برساند؛ طولانی‌ترین دوره صعود از تابستان 2020، زمانی که طلا به بالاترین رکورد جدید بالای 2000 دلار در هر اونس رسید. اما سوال این است که آیا این فلز گرانبها می‌تواند رشد خود را حفظ کند، زیرا تحلیلگران سیو سودهای اجتناب‌ناپذیری را در کوتاه‌مدت می‌بینند.

یکی از استدلال‌هایی که تحلیلگران برای هفته آینده مطرح می‌کنند این است که چرا سرمایه‌گذاران طلا پس از مشاهده سودهای خیره‌کننده در ژانویه امسال، برخی از سودها کسب شده خود را برداشت و پوزیشن های خود را نقد نمی کنند.

در اوایل این هفته، طلا بیش از 6 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت؛ بهترین شروع سال از سال 2012 تاکنون - زیرا این فلز گرانبها به بالاترین سطح 9 ماهه خود در حدود 1949 دلار رسید. در زمان نگارش این مقاله، معاملات آتی طلای Comex در فوریه به 1930 دلار در هر اونس رسید که 0.10 درصد در هفته افزایش یافت.

شان لوسک، یکی از مدیران والش تریدینگ، جمعه به کیتکو نیوز گفت: «با ورود و انتشار اطلاعات اقتصاد کلان، بازار عقب‌نشینی می‌کند و می خواهد از آن سود کسب شده که در دست دارد سود ببرد و آن را حفظ کند.»

مهم ترین رویدادی که این هفته باید تماشا کرد، نشست فدرال رزرو در 1 فوریه و پس از آن کنفرانس مطبوعاتی رئیس بانک مرکزی جروم پاول است.

لوسک گفت که سر و صدای زیادی در رابطه با کاهش سرعت افزایش نرخ وجود دارد. اما فدرال رزرو همچنان می تواند با یک موضع جنگ طلبانه همه را غافلگیر کند.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، بازارها در حال حاضر با شانس 98.9 درصدی برای افزایش 0.25 درصدی در هفته آینده قیمت گذاری می کنند. اما لوسک یک حرکت 0.5 درصدی را رد نمی کند. او گفت: «فکر نمی‌کنم فدرال رزرو کمتر تهاجمی باشد زیرا به بلندمدت نگاه می‌کند. با باز شدن چین، تقاضای بیشتری وجود خواهد داشت. فدرال رزرو می تواند در اینجا پای خود را روی پدال نگه دارد.»

لوسک هشدار داد که حرکت به زیر 1917 دلار در هر اونس می‌تواند باعث افت تا 1920 دلار شود و پس از آن بازار در معرض خطر آزمایش مجدد سطوح 1890 دلار و 1860 دلار قرار می‌گیرد. او گفت: "من تعجب نخواهم کرد اگر ما شاهد یک ریزش ناگهانی باشیم. ما از اوایل نوامبر یک رالی صعودی بزرگ داشتیم."

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار OANDA به کیتکو نیوز گفت: بازار معتقد است که مأموریت فدرال رزرو نزدیک و رو به اتمام است. با این حال، با تورم بیش از حد در سیستم، فدرال رزرو می تواند نشان دهد که باید کارهای بیشتری انجام شود. مویا گفت: "فدرال رزرو به نمودار نقطه ای پایبند است."

مویا افزود که معیار مورد علاقه فدرال رزرو برای تورم، یعنی شاخص اصلی PCE، داستان جالبی را در روز جمعه از خود نشان داد. او خاطرنشان کرد: "این شاخص نشان داد که تورم سالانه همچنان بیش از دو برابر هدف فدرال رزرو است. و بر اساس آمار ماه به ماه، افزایش یافته و تنها رگه ای از کاهش روند را به همراه داشته است." «به هر حال طلا از جمله کامودیتی هایی است که بشدت منتظر بیانات فدرال رزرو است. و آنچه که فدرال بعد از آن انجام می دهد کلید چگونگی روند خواهد بود.»

بسیاری از تحلیلگران طلا را در سطوح فعلی اشباع شده در خرید می دانند. TD Securities اشاره کرد که طلا به دلیل خریدها و مصرف گسترده چینی ها منتهی به سال جدید قمری بوده است.

دانیل گالی، استراتژیست ارشد کالایی TD Securities، به کیتکو نیوز گفت: «حتی مهمتر از نشست فدرال رزرو، اولین نشانه هایی است که آیا خرید گسترده چینی ها در تعطیلات پس از شروع سال قمری ادامه دارد یا خیر. این یکی از محرک های بزرگتر برای طلا است.»

در درازمدت، اکثر تحلیلگران نسبت به طلا مثبت هستند. فرانک چولی، استراتژیست ارشد بازار RJO Futures به کیتکو نیوز گفت: روند صعودی همچنان دست نخورده است. چولی گفت: "من ناراحت هستم که بازار نتوانسته است به بالای 1966 دلار برسد. اما ما عملکرد خوبی داشتیم و بازار در حال تنفس است."

چولی افزود: زمانی که طلا به بالای 1966 دلار در هر اونس برسد، قیمت ها به زودی به سطوح 2000 دلار در هر اونس خواهند رسید.

داده هایی که این هفته باید پایش شوند

یکی دیگر از رویدادهای کلیدی که باید این هفته به دقت زیر نظر داشت، گزارش مشاغل ایالات متحده از ژانویه است. بازارها انتظار دارند که شاهد اضافه شدن 185000 موقعیت شغلی دیگر باشند و نرخ بیکاری از 3.5 درصد به 3.6 درصد افزایش یابد.

جیمز نایتلی، اقتصاددان ارشد بین‌المللی ING، گفت: «ایجاد اشتغال در حال حاضر قوی است، اما اعلامیه‌های اخراج‌های شغلی به سرعت در حال انتشار است. ما انتظار داریم که نسبت به ماه‌های اخیر شاهد افزایش ملایم‌تر حقوق و دستمزد غیرکشاورزی باشیم، اما با توجه به تعداد زیادی از فرصت‌های شغلی باقی‌مانده، همچنان احتمالاً شاخص بالای 100 هزار نفر خواهد بود.»

همچنین نشست های سیاست پولی بانک مرکزی اروپا و بانک انگلستان در این هفته قابل تامل است.

 

سه شنبه: اعتماد مصرف کننده CB ایالات متحده

چهارشنبه: جلسه فدرال رزرو، اشتغال غیرکشاورزی ADP ایالات متحده، PMI تولید ISM ایالات متحده

پنجشنبه: جلسه بانک مرکزی اروپا، جلسه BoE، مطالبات بیکاری در ایالات متحده، سفارشات کارخانه ایالات متحده

جمعه: حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده، خدمات ISM ایالات متحده

 

منبع: Kitco

منبع:
یکشنبه 9 بهمن 1401 ساعت 23:11
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین