خبر

گزارش بازار‌ها امروز ۱۳ آذر ۱۴۰۱ | روند بیت کوین از نزولی به صعودی تغییر خواهد کرد

گزارش بازار‌ها امروز ۱۳ آذر ۱۴۰۱ | روند بیت کوین از نزولی به صعودی تغییر خواهد کرد

به صورت روزانه نبض بورس وضعیت بازار‌های موازی بورس (بیت کوین، سکه، طلا و دلار) را بررسی خواهد کرد و ضمن مرور روند هفتگی این بازار‌ها به بررسی گزارش وضعیت قیمت و اخبار مهم بازار در همان روز خواهد پرداخت. بازار‌ها در روز جاری ۱۳ آذر ۱۴۰۱ چگونه بود؟

به گزارش نبض بورس، به صورت روزانه نبض بورسبورس وضعیت بازار‌های موازی بورس (بیت کوین، سکه، طلا و دلار) را بررسی خواهد کرد و ضمن مرور روند هفتگی این بازار‌ها به بررسی گزارش وضعیت قیمت و اخبار مهم بازار در همان روز خواهد پرداخت. بازار‌ها در روز جاری ۱۳ آذر ۱۴۰۱ چگونه بود؟

بیت کوین

بازار بیت کوین در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۱۷۰۵۳-۱۶۱۹۳ دلار در نوسان بود. قیمت این رمزارز امروز در محدوده‌ی ۱۶۹۵۵ دلار معامله شد و نسبت به روز گذشته ۰.۰۲ درصد افزایش داشته است.
به گزارش کریپتو اسلیت، شاخص نسبت سود خروجی‌های خرج‌شده تعدیل‌شده (aSOPR) بیت کوین که نشان می‌دهد هولدر‌ها در مجموع در وضعیت سود‌دهی یا زیان‌دهی مشغول فروش هستند، اخیراً حرکتی نزولی را زیر سطح «یک» تجربه کرده است. قرارگرفتن این شاخص زیر سطح یک یعنی هولدر‌های بیت کوین در مجموع و به‌طور متوسط مشغول فروش دارایی‌های خود در وضعیت زیان‌دهی هستند. زمانی که بر اساس داده‌های شاخص aSOPR هولدر‌های بیت کوین در جابه‌جایی‌های (فروش‌های) خود متحمل ضرر سنگینی می‌شوند، اغلب این انتظار می‌رود که روند در ادامه از نزولی به صعودی تغییر کند.
به گفته‌ی ارزدیجیتال، برای ادامه چنین سناریویی این‌طور پیش‌بینی می‌شود که با خرید در کف‌های قیمتی بخشی از سرمایه‌گذاران و انباشت‌شدن واحد‌های بیشتر، در نهایت روند کلی، دست‌خوش تغییر شود؛ حتی در شرایطی مثل اکنون که بازار بیت کوین یکی از بزرگترین فروش‌های دسته‌جمعی چهار سال گذشته خود را تجربه می‌کند.

قیمت سکه    

قیمت سکه طرح جدید در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۱۶۸۵۲۰۰۰-۱۵۲۰۱۰۰۰ تومان در نوسان بود. قیمت این سکه امروز در محدوده‌ی ۱۶۸۵۲۰۰۰ تومان معامله شد و نسبت به روز گذشته ۱.۲۲ درصد افزایش داشته است.

قیمت طلا    

قیمت طلای ۱۸ عیار در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۱۵۹۴۱۰۰-۱۵۲۳۳۰۰ تومان در نوسان بود که امروز در محدوده‌ی ۱۵۹۴۱۰۰ تومان معامله شد و نسبت به روز گذشته ۱.۲۹ درصد افزایش داشته است. 
تحلیلگران بازار معتقدند این افزایش قیمت طلا و سکه در بازار با توجه به تورم و بازار احتیاطی دلار طبیعی است. این روند رشد تقاضا و ترس مردم برای از دست رفتن سرمایه‌هایشان است که بازار این فلز خوش رنگ را تکان داده است. برخی معامله‌گران نیز می‌گویند اگر دخالت بانک مرکزی نبود قیمت ارز از بازار طلا جا نمی‌ماند و این روند افزایشی حباب سکه سیگنال افزایش قیمت برای دلار است.
در همین راستا میثم رادپور، تحلیلگر بازار‌های مالی در باره قیمت طلا و سکه در بازار به تجارت‌نیوز گفت: «اگر بخواهیم آینده قیمت طلا و سکه را بفهمیم باید ببینیم آینده قیمت دلار چه می‌شود. اکنون آینده دلار تمام عوارض دولت‌های قبل را دارد و پیامد ناشی از تورم در اوج خود به سر می‌برد.»
او روند قیمت دلار را افزایشی عنوان کرد و افزود: «باید آماده صعود قیمت دلار بسیار بیشتر از قبل باشیم و روند آن بر قیمت طلا هم تاثیر می‌گذارد.» رادپور گفت: «درباره قیمت طلا و سکه بهترین و ساده‌ترین تحلیل توجه به بازار و قیمت دلار است. اگر قیمت دلار ‍۱۰۰ درصد رشد کند، طلا به همین نسبت رشد خواهد کرد.» این کارشناس بازار معتقد است: «انس طلای جهانی حداقل در مقطع فعلی در ماه‌ها و سال‌های اخیر بازیگر فعالی درقیمت طلا در ایران نبوده است.»
با توجه به پیش بینی فعالان بازار سکه و طلا، با افزایش محدود دلار، امروز قیمت سکه و طلا نیز افزایشی بود چنان که ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید بر اینکه پیش‌بینی قیمت در این بازار سخت است گفت: «با مسیر بازار ارز و نوسانات درون این بازار طبیعتا انتظاری غیر از افزایش قیمت طلا و سکه نمی‌توان داشت. میان بازار ارز و طلا ارتباط مستقیم وجود دارد و با توجه به بازار نوسان افزایشی است.»

قیمت دلار    

قیمت دلار در هفته گذشته بین محدوده‌ی ۳۴۲۱۰-۳۳۰۰۰ در نوسان بود که امروز در محدوده‌ی ۳۴۲۱۰ معامله شد و نسبت به روز گذشته ۰.۹۱ درصد افزایش داشته است.

منبع:
یکشنبه 13 آذر 1401 ساعت 19:51
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین