خبر

اولین مصاحبه زنده سم‌‌بنکمن‌فراید پس از سقوط FTX

اولین مصاحبه زنده سم‌‌بنکمن‌فراید پس از سقوط FTX

سم بنکمن فراید روز گذشته، 30 نوامبر/9 آذر، سرانجام در یک مصاحبه‌ی زنده شرکت کرد و به برخی از پرسش‌های کاربران پاسخ داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، سم بنکمن فراید، مدیر عامل سابق شرکت ورشکسته‌ی اف‌تی‌ایکس، برای اولین بار پس از فاجعه‌ی فروپاشی این شرکت، در یک برنامه‌ی زنده شرکت کرد و در طول این برنامه به تعدادی از پرسش‌ها پاسخ داد.

این مصاحبه‌‌‌ی یک ساعته، توسط اندرو سورکین، روزنامه‌نگار نیویورک تایمز، و از طریق برقراری ارتباط ویدئویی زنده با سم بنکمن فراید انجام شد.

آن‌ها در مورد موضوعات زیادی بحث کردند، از جمله این‌که آیا اف‌تی‌ایکس و آلامدا ریسرچ سرمایه‌های مشتریان را با هم ترکیب می‌کردند یا خیر؛ سم بنکمن فراید به مشتریانی که همه چیز خود را در این فاجعه از دست داده‌اند، چه می‌تواند می‌گوید؛ و این‌که آیا وی نگران مسئولیت کیفری مربوط به سقوط اف‌تی‌ایکس و از دست رفتن میلیون‌ها دلار از سرمایه‌های مردم هست یا خیر.

سم بنکمن فراید در مصاحبه‌ی زنده

یکی از نخستین پرسش‌هایی که سورکین از سم بنکمن فراید پرسید‌، در مورد ترکیب سرمایه‌های مشتریان اف‌تی‌ایکس با سرمایه‌ی شرکت آلامدا ریسرچ بود. سم بنکمن فراید در پاسخ ادعا کرد که «وی شاید نادانسته وجوهی را بین شرکت آلامدا ریسرچ و اف‌تی‌ایکس ترکیب کرده باشد.»

منظور از ترکیب سرمایه‌‌ی مشتریان اف‌تی‌ایکس با آلامدا ریسرچ این است که سم بنکمن فراید سرمایه‌های مشتریانی را که به اف‌تی‌ایکس اعتماد کرده و در آن سپرده‌گذاری کرده بودند، به طور پیوسته به یکی دیگر از شرکت‌های خود، یعنی آلامدا ریسرچ، وام می‌داد. سورکین هنگام طرح این سوال، به پیامی از یکی از بینندگان اشاره کرد که گفته بود، «بر اساس بندهای موجود در مقررات مربوط به خدمات مشتریان این شرکت، اف‌تی‌ایکس به هیچ وجه مالک اموال مشتریان نخواهد بود. ولی این شرکت طوری عمل کرده که گویی مالک اموال مشتریان بوده است.»

سورکین در این خصوص گفت: «به نظر می‌رسد شما واقعا وجوه مشتریان را با سرمایه‌های شرکت شخصی خود‌تان مخلوط می‌کردید؛ ولی شما ظاهرا حق این کار را نداشتید.»

با وجود این، سم بنکمن فراید در پاسخ گفت، اطلاعی از این اتفاق نداشته و این اتفاق صرفا به دلیل ضعف وی در نظارت بر امور این شرکت‌ها رخ داده است.

سورکین در بخش دیگری از این مصاحبه، از بنکمن فراید پرسید، آیا وی در حال حاضر نگران مسئولیت‌های کیفری ناشی از اقدامات نادرست و از دست رفتن میلیون‌ها دلار از سرمایه‌های مشتریان هست یا خیر. بنکمن فراید در پاسخ به این پرسش گفت، اکنون تمرکز وی بر این مسائل نیست. سم بنکمن فراید خاطرنشان کرد:

« فکر نمی‌کنم که مسئولیت کیفری شخصا متوجه‌ی من باشد ... ولی پاسخ اصلی من به این پرسش این است: اکنون توجهی به این موضوع ندارم.»

وی در ادامه گفت: «با این‌که ماه بسیار بدی را پشت سر گذاشته‌ام، اصلا به آینده‌ی ‌خود فکر نمی‌کنم؛ موضوع اصلی و مهم برای من این است که به هر شکل بتوانم به مشتریان زیان‌دیده در این اتفاق کمک کنم.»

هم‌چنین، سورکین از سم بنکمن پرسید که چه زمانی متوجه‌ی وجود مشکل در اف‌تی‌ایکس شد. وی در پاسخ گفت: «روزی که من واقعا متوجه‌ی این مشکل شدم، ۶ نوامبر بود».

با وجود این، برخی از کاربران جامعه‌ی کریپتو پیش‌تر اعلام کرده بودند که سم بنکمن فراید در 7 نوامبر (16 آبان) در توییتی که بعدا حذف شد، گفته بود «وضعیت اف‌تی‌ایکس خوب است. جای دارایی‌ها امن است. ظاهرا یکی از رقبا سعی می‌کند با ایجاد شایعات نادرست، ما را متوقف کند».

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
شنبه 12 آذر 1401 ساعت 08:41
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین