خبر

آیا بیت‌کوین بالای 17,000 می‌ماند؟

آیا بیت‌کوین بالای 17,000 می‌ماند؟

امیدواری سرمایه‌گذاران به تغییر موضع فدرال رزرو، بیت کوین را به بالای 17,000 دلار برگرداند. ولی آیا بیت‌کوین می‌تواند خود را در بالای این سطح نگه دارد؟

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین‌دسک، پادشاه ارزهای دیجیتال، در پی فروپاشی اف‌تی‌ایکس تا نزدیکی 15,000 دلار سقوط کرد؛ ولی در حال حاضر، خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به سیاست‌های جدید فدرال رزرو باعث بازگشت قیمت بیت کوین (BTC) به کانال 17,000 دلار شده است.

بیت کوین در روز چهارشنبه (30 نوامبر/9 آذر)، به دنبال اظهارات جروم پاول، رئیس بانک مرکزی ایالات متحده، در مورد احتمال افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره (به جای 0.75 درصد) به بالای 17,000 دلار صعود کرد. وی در سخنرانی خود در خصوص تورم و تصمیم جدید کمیته‌ی بازار آزاد فدرال برای میزان افزایش نرخ بهره به نشانه‌های دلگرم کننده‌ای اشاره کرد.

جو دی‌پاسکال، مدیر عامل صندوق ارز دیجیتال بیت‌بول کپیتال، در ایمیلی به کوین‌دسک نوشت که «بازار» به سخنرانی جروم پاول «واکنش مثبتی نشان داده است؛» البته، وی اضافه کرد، «پیش از آن‌که انتظار هرگونه بهبود و تغییر روند را در بازار کریپتو داشته باشیم، ابتدا باید ببینیم بیت کوین بالای 17,000 دلار باقی می‌ماند یا حتی می‌تواند به سمت 20,000 دلار حرکت کند یا خیر.»

هم‌چنین، به نوشته‌ی دی‌پاسکال: «بیت کوین در مسیر نزولی خود سطح حمایت کلیدی 16 هزار دلاری را پیش رو دارد؛ که شکست آن احتمالا مسیر نزولی بیت کوین را به سمت سطوح پایین‌تر هموار می‌کند.»

فروپاشی اف‌تی‌ایکس تاثیر مخربی بر روند بازار کریپتو گذاشته است. بیت کوین پیش از این اتفاق، به سختی تلاش می‌کرد خود را به بالای 21,000 دلار برساند، ولی سقوط اف‌تی‌ایکس تحت رهبری پراشتباه سم‌ بنکمن فراید، باعث سقوط قیمت بیت کوین به نزدیکی 15,000 دلار شد. سم بنکمن فراید اکنون به سخن آمده و در چندین برنامه درباره‌ی سقوط اف‌تی‌ایکس و مسائل مرتبط با آن صحبت کرده است. پیش‌تر، گزارشی را درباره‌ی اولین مصاحبه زنده سم‌‌بنکمن‌فراید پس از سقوط FTX منتشر کرده‌ایم.

وی هم‌چنین، در گفتگویی با وال استریت ژورنال گفت: «مدام از خودم می‌پرسم که چگونه مجموعه‌ای از اشتباهات را مرتکب شدم؛ اشتباهاتی که فقط احمقانه به نظر نمی‌رسند، بلکه اگر خودم می‌دیدم که شخص دیگری آن‌ها را انجام داده است، وی را حتما مسخره می‌کردم.»

به نوشته‌ی دی پاسکال، وی صحبت‌های سم بنکمن فراید را در جلسات مربوط به درخواست ورشکستگی وی و تاثیرات آن‌ها بر بازار را زیر نظر خواهد داشت. هم‌چنین، وی نتیجه‌ی نشست کمیته‌ی بازار آزاد فدرال در ماه جاری (دسامبر) را نیز به دقت بررسی خواهد کرد. دی پاسکال در این مورد نوشت: «هر گونه اظهارنظر مقامات فدرال رزرو مبنی بر ملایم‌تر شدن موضع این نهاد در مورد نرخ بهره می‌تواند باعث یک جهش دیگر در بازار کریپتو شود.»

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 9:30 روز دوشنبه 14 آذر - بیت کوین با 1.81 درصد افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت 17,336 دلار معامله می‌شود. ارزش بیت کوین ظرف یک هفته‌ی گذشته 7.22 درصد افزایش یافته است. ارزش کل بازار بیت کوین نیز هم‌اکنون به 332,459,836,665 دلار رسیده است.

نمودار قیمت بیت کوین

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
دوشنبه 14 آذر 1401 ساعت 09:44
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین