خبر

صعود قدرتمند طلا / فلز زرد در انتظار روز جمعه

صعود قدرتمند طلا / فلز زرد در انتظار روز جمعه

قیمت طلا و شاخص بازارهای سهام آمریکا پس از تصدیق جرومی پاول درباره آهسته شدن سرعت افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو افزایشی شد.توجه سرمایه‌گذاران اکنون به داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی وزارت کار ایالات‌متحده در روز جمعه معطوف شده است.

قیمت طلا پس از سخنانی که یک هفته بازار در انتظار آن بود نزدیک به 28 دلار افزایش یافت و به بالاترین حد خود در 2 هفته اخیر رسید.

به گزارش سایت طلا،بهای هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش با 28 دلار افزایش به 1782 دلار رسید.با احتساب این رشد قیمت بازدهی هفتگی طلا به مثبت 0.8 درصد رسید و همچنین نوامبر به ماهی تبدیل شد که طلا از ابتدا تاکنون نزدیک به 8.3 درصد رشد قیمت داشته است

پاول روز چهارشنبه گفت زمان کاهش سرعت افزایش نرخ بهره آتی فرا رسیده و در عین حال نشان‌دهنده تعدیل اقتصادی طولانی‌مدت در دنیایی است که در آن هزینه‌های استقراض بالا باقی می‌ماند، تورم به آرامی کاهش می‌یابد و ایالات‌متحده همواره با کمبود کارگر مواجه است.

فعالان بازار در حال حاضر انتظار ۹۱ درصد احتمال افزایش ۵۰ واحدی نرخ در نشست آتی بانک مرکزی ایالات‌متحده در دسامبر را دارند. نرخ‌های بهره پایین‌تر باعث افزایش جذابیت شمش می‌شود زیرا هزینه فرصت نگهداری دارایی بدون بازده را کاهش می‌دهد که در پایان نوامبر بیش از هشت درصد افزایش یافت و بزرگ‌ترین سود ماهانه آن از جولای ۲۰۲۰ بود.

بر اساس گزارش رویترز، توجه سرمایه‌گذاران اکنون به داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی وزارت کار ایالات‌متحده در روز جمعه معطوف شده است که می‌تواند بر تصمیمات سیاست فدرال رزرو تأثیر بگذارد.

بر اساس این گزارش،شاخص صنعتی داوجونز 440 واحد معادل با 1.3 درصد رشد داشت در حالی که شاخص مرکب نزدک نیز نزدیک به 3.1 درصد افزایش یافت. همچنین شاخص S&P 500 نیز نزدیک به 2.1 درصد افزایش داشت و از صحبت های رییس فدرال رزرو استقبال کرد.


پاول که در موسسه بروکینگز در واشنگتن صحبت می کرد گفت زمان تعدیل سرعت افزایش نرخ بهره می تواند همین نشست بعدی یعنی در ماه دسامبر باشد.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید
منبع:
پنجشنبه 10 آذر 1401 ساعت 10:16
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین