خبر

رابرت کیوساکی: مشکل از بیت‌کوین نیست!

رابرت کیوساکی: مشکل از بیت‌کوین نیست!

رابرت کیوساکی، نویسنده‌ی کتاب مشهور کتاب پرفروش «پدر پول‌دار، پدر بی‌پول» نظرات جالبی را درباره‌ی بیت کوین و صرافی ورشکسته‌ی اف‌تی‌ایکس بیان کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از بیت‌کوین‌دات‌کام، رابرت کیوساکی، نویسنده‌ی مشهور کتاب پرفروش «پدر پول‌دار، پدر بی‌پول»، در واکنش به فروپاشی صرافی اف‌تی‌ایکس گفته است، بیت کوین (BTC) در بروز مشکلات جاری بازار کریپتو مقصر نیست. رابرت کیوساکی سم بنکمن فراید، مدیرعامل سابق اف‌تی‌ایکس، را به برنارد میداف تشبیه کرد. به‌ گفته‌ی کیوساکی، نقش سم بنکمن فراید برای بازار کریپتو نه مانند وارن بافت، بلکه مانند برنارد میداف است. برنارد میداف یک کارگزار بورس و مشاور سرمایه‌گذاری بود که در مدت ۱۵ سال در حدود ۶۵ میلیارد دلار کلاهبرداری کرد. 

رابرت کیوساکی به تازگی طی پستی در توییتر نظرات خود را در مورد بیت کوین، صرافی ورشکسته‌ی اف‌تی‌ایکس و مدیرعامل سابق آن، سم بنکمن فراید (SBF) بیان کرده است. صرافی اف‌تی‌ایکس در هفته‌ی گذشته اعلام ورشکستگی کرد و سم بنکمن فراید از سمت مدیرعاملی آن کنار رفت. بسیاری از صاحب‌نظران سوءمدیریت و سودجویی سم بنکمن فراید را عامل اصلی فروپاشی اف‌تی‌ایکس و متضرر شدن بسیاری از کاربران جامعه‌ی کریپتو می‌دانند.

کتاب «پدر پول‌دار، پدر بی‌پول» در سال 1997 توسط رابرت کیوساکی و شارون لچتر نوشته شد. این کتاب برای بیش از شش سال در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار داشت. تاکنون بیش از 32 میلیون نسخه از این کتاب به بیش از 51 زبان در بیش از 109 کشور جهان فروخته شده است.

پس از فروپاشی اف‌تی‌ایکس، بسیاری از افراد با نگرانی و وحشت تلاش کردند سرمایه‌های خود را از بازار کریپتو خارج کنند. این مسئله به ایجاد فشار فروش گسترده‌ای در بازار کریپتو منجر شد. رابرت کیوساکی در واکنش به این اتفاق، در توییتی در روز دوشنبه 23 آبان گفت:

«بیت کوین تقصیری ندارد. تاثیر آن در ایجاد تورم بیش‌تر از طلا، نقره، و نفت نیست.»

در مقابل، وی مدعی شد که صرافی ورشکسته‌ی اف‌تی‌ایکس، افرادی مانند سم بنکمن فراید، خانواده‌ی جو بایدن - رئیس جمهور آمریکا، فدرال رزرو، طرفداران مارکسیسم و سیاستمداران فاسد «مشکل بزرگ اقتصاد جهان» هستند.

هم‌چنین، وی در این پست گفت:

«وجود طلا، نقره، بیت کوین، پلیس، و کهنه‌سربازان برای حفظ آزادی‌های فردی انسان‌ها بسیار حیاتی است.»

پس از فروپاشی اف‌تی‌ایکس، بازار کریپتو به شدت سقوط کرد. قیمت بیت کوین که به تازگی به بالای 21,000 دلار رفته بود، تا نزدیکی 15,000 دلار کاهش یافت. هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 9:00 روز پنج‌شنبه 26 آبان - بیت کوین با 2.08 کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت 16,551 دلار معامله می‌شود.

نمودار قیمت بیت کوین

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
پنجشنبه 26 آبان 1401 ساعت 09:03
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین