خبر

فولاد قد علم کرد!

فولاد قد علم کرد!

فولاد همچون سایر فلزات از روند افزایشی پیروی می‌کند و به بالاترین سطح ماهانه خود می‌رسد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، سبد فلزات، علی‌رغم سرفصل‌های ریسک منفی از سوی چین، به‌طور شگفت‌انگیزی محکم‌تر باقی ماند، زیرا به نظر می‌رسد معامله‌گران برای جلسات کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در روز چهارشنبه آماده می‌شوند.

تا آنجا که به قیمت میلگرد فولادی در بورس آتی شانگهای (SFE) مربوط می‌شود، قیمت فولاد نیز از روند پیروی می‌کند و به بالاترین سطح خود ماهانه می‌رسد. با این حال، قیمت میلگرد فولادی حدود 4150 یوان در هر تن است که تقریباً 1.0 درصد نسبت به اواخر سال افزایش یافته است.

آخرین افزایش قیمت فولاد می‌تواند به کاهش نرخ بهره بانک مرکزی چین (PBOC) مرتبط باشد. با این حال، PBOC نرخ تسهیلات وام میان‌مدت یک ساله (MLF) را 10 واحد پایه (bps) کاهش داد.

در همین راستا می‌تواند بهبود شرایط کرونا در مرکز مالی چین، شانگهای باشد که منجر به بازگشایی اکثر واحدها پس از چندین ماه تعطیلی ناشی از ویروس کرونا شد.

در مقابل، خرده‌فروشی چین در ماه جولای به 2.7 درصد در سال در مقایسه با 5.0 درصد مورد انتظار و 3.1 درصد قبل کاهش یافت، در حالی که تولید صنعتی (IP) از 3.9 درصد قبل و 4.6 درصد پیش‌بینی‌های بازار به 3.8 درصد در طول ماه اعلام‌شده کاهش یافت.

شایان ذکر است که دیدار احتمالی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و شی جین پینگ، همتای چینی او، همانطور که توسط وال استریت ژورنال (WSJ) نشان داده شده است، می‌تواند به نفع ریسک‌پذیری و قیمت فولاد باشد.

به غیر از کاتالیزورهای مرتبط با چین، کاهش اعداد تورم و شرط‌بندی‌های تند روی حرکت بعدی فدرال رزرو نیز به نفع خریداران فولاد است. با این حال، همه چیز به صورتجلسه فدرال رزرو این هفته بستگی دارد، که اگر سیاست‌گذاران برای افزایش بیشتر نرخ‌ها آمادگی نشان دهند، می‌تواند بر قیمت فلزات تاثیر بگذارد.

نویسنده: معصومه دانش
دوشنبه 24 مرداد 1401 ساعت 11:46
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین