خبر

نظرسنجی: نیمی از تحلیلگران صعودی و نیم دیگر نزولی هستند

نظرسنجی: نیمی از تحلیلگران صعودی و نیم دیگر نزولی هستند

قیمت طلا طی چند هفته گذشته به شکل قابل توجهی افزایش یافت اما با این حال بسیاری از تحلیلگران انتظار ندارند رشد فلز زرد همچنان ادامه پیدا کند.

به گزارش سایت طلا، همراه با کاهش نرخ تورم ایالات متحده، قیمت طلا جان تازه ای به خود گرفت و توانست بار دیگر به بالای سطح 1800 دلار بازگردد. با وجود چنین رشد قابل توجهی، همچنان نیمی از تحلیلگران بر این باورند که طلا طی روز های آینده نزولی خواهد شد.

شاخص قیمت مصرف کننده در ماه جولای در روز گذشته به شکل قابل توجهی کاهش یافت. در حالی که تحلیلگران پیش بینی می کردند تورم آمریکا طی این ماه 8.7 درصد باشد، داده ها نشان دهنده عدد 8.5 درصد بودند که به شکل معنا داری پایین تر بود.

علاوه بر این شاخص قیمت تولید کننده که افزایش هزینه های تولید کنندگان را می سنجد نیز در ماه گذشته پایین تر از پیش بینی ها اعلام شد که می تواند نشان دهنده کاهش سرعت رشد تورم باشد.

این داده های جدید باعث شد تا بسیاری از افراد تصور کنند فدرال رزرو برنامه های انقباضی خود را تعدیل خواهد کرد اما یکی از اعضای این بانک اعلام کرد: بسیار زود است که بگوییم بر تورم چیره شده ایم و در نتیجه نیاز است تا سیاست های فعلی را ادامه دهیم.

حال بسیاری از کارشناسان بر این باورند که چیزی هنوز تغییر نکرده است و طلا همچنان تحت فشار افزایش نرخ بهره باقی خواهد ماند. آنها همچنین بر این باورند که طلا نتوانسته است به شکل پایداری بالاتر از 1800 دلار باقی بماند.

نتایج نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نشان داد که وال استریت اکنون به طور مساوی در مورد اینکه قیمت طلا در هفته آینده به کدام سمت خواهد رفت تقسیم شده است. از 11 تحلیلگر شرکت کننده در نظرسنجی، تنها 9 درصد بی طرف بودند، 45.5 درصد قیمت های بالاتر را پیش بینی کردند و 45.5 درصد دیگر خواستار کاهش قیمت طلا شدند.


از طرف دیگر سرمایه گذاران برای هفته آینده صعودی باقی ماند. نظرسنجی کیتکو نشان داد از 216 شرکت کننده، 42.1 درصد انتظار قیمت های بالاتر را داشتند، 28.7 درصد خواستار کاهش قیمت بودند و 29.2 درصد بی طرف ماندند.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید
منبع:
شنبه 22 مرداد 1401 ساعت 12:06
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین