خبر

آماده‌ی سقوط قیمت بیت‌کوین، بعد از تثبیت باشید!

آماده‌ی سقوط قیمت بیت‌کوین، بعد از تثبیت باشید!

نوسانات بیت‌کوین مداوما در حال کاهش است؛ کف دامنه در 29 هزار دلار و قله دامنه در 30.5 هزار دلار قرار دارد؛ هم‌اکنون بیت‌کوین در نزدیکی 30 هزار دلار است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از اف‌ایکس استریت، نوسانات بیت‌کوین همچنان در حال کاهش است و مانند این است که فنر در حال فشرده شدن است. کران پایین محدوده معاملاتی به 29 هزار دلار رسیده است، از آنجا که بیت‌کوین/دلار از زمان شروع معاملات فعال در نیویورک، پشتیبانی دریافت کرده است. کران بالای مثلث تشکیل شده به 30.5 هزار دلار رسیده است که نسبت به قیمت‌های فعلی یعنی 30.0 هزار دلار، افزایش 1.8 درصدی در 24 ساعت گذشته داشته است.

اتریوم در 24 ساعت گذشته 0.3 درصد افزایش یافته است، در حالی که سایر 10 آلت‌کوین‌ برتر از 2.9 درصد کاهش (آوالانچ) به 1.0 درصد( بایننس) افزایش یافته اند، اما همه آنها بدتر از پرچمدار ارزهای دیجیتال یعنی بیت‌کوین ظاهر شدند.

بر اساس گزارش کوین مارکت کپ، ارزش کلی بازار با 1.1 درصد افزایش به 1.28 تریلیون دلار رسید و شاخص تسلط بیت‌کوین با 0.4 درصد افزایش به 44.7 درصد رسید. شاخص ترس و طمع ارزهای دیجیتال تا چهارشنبه 1 واحد کاهش یافت و به 11 رسید و همچنان در «ترس شدید» باقی مانده است.

قیمت بیت‌کوین در حالت تثبیت است و برای گاوها و خرس‌ها به طور یکسانی خطرناک است. هر دو به مرور زمان نقدینگی به دست می آورند و به قیمت‌های فعلی عادت می کنند. 

دلیل این چشم انداز بدبینانه، تشدید سیاست پولی، همراه با کند شدن رشد اقتصادی است که سرمایه گذاران خرد را مجبور به برداشت سرمایه از بازار ارزهای دیجیتال کرده است. 

سرمایه‌گذاری در این صنعت حرفه‌ای تر می شود و فراتر از تلاش های ساده لوحانه برای خرید و هولد است. به گفته CoinShares، سرمایه گذاران در حال برداشت پول از بیت‌کوین و سرمایه گذاری در بلاک‌چین هایی مانند کاردانو و پولکادات هستند که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می کنند. خروجی خالص سرمایه از صندوق های رمزنگاری در هفته گذشته به 141 میلیون دلار رسید.

بانک مرکزی اروپا هشدار داد که همبستگی بالا بین ارزهای دیجیتال و بازارهای سهام معمولاً در مواقع وخیم اقتصادی مشاهده می شود و دیگر اجازه تنوع سبدهای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را نمی‌دهد.

نویسنده: شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز
چهارشنبه 4 خرداد 1401 ساعت 13:17
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین