خبر

ایپ‌کوین در الگوی پرچم صعودی

ایپ‌کوین در الگوی پرچم صعودی

ایپ کوین در پی رشد 76 درصدی در ماه‌های 12 و 13 مه، میله پرچم را تشکیل داد؛ در ادامه ایپ‌کوین حرکات با ثباتی را طی کرد و پرچم را تشکیل داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از اف‌ایکس استریت، قیمت ایپ‌کوین پس از سقوط اخیر بازار، در حال عبور از یک الگوی ادامه دار صعودی بود. با این حال، این توکن از مسیر خود خارج شد و تا کنون قادر به بیدار کردن گاوها برای ادامه‌ی رشد صعودی نبوده است.

قیمت ایپ‌کوین افزایش یافت

قیمت ایپ‌کوین پس از سقوط 70 درصدی تقریبی در یک هفته، یک روند گاوی(صعودی) را تشکیل داد. افزایش 76 درصدی بعدی آن بین 12 و 13 مه، «میله پرچم» را ایجاد کرد، در حالی که حرکات تثبیتی که به صورت ایجاد کف‌های قیمتی پایین‌تر شکل گرفت، «پرچم» را تشکیل داد.

این الگوی ادامه دار، سیگنال رشد 43 درصدی به سمت هدف 12.80 دلاری را می‌دهد؛ که این پیش بینی با اندازه گیری ارتفاع میله پرچم و اضافه کردن آن به نقطه شکست صعودی در 8.90 دلار به دست آمده است.

با وجود ایجاد این الگوی صعودی، ایپ‌کوین از پرچم سقوط کرد و در حوالی مانع 8.14 دلاری در چرخش است. بازیابی قیمت در بالای این سطح می‌تواند منجر به رشد 30 درصدی و رسیدن به قیمت 10.68 دلاری شود.

در سناریوی صعودی، این حرکت می‌تواند ادامه یابد و تا هدف 12.80 دلاری که به معنای سود 63 درصدی است، ادامه یابد.

نمودار قیمت ایپ‌کوین

نمودار توزیع عرضه نیز برای ایپ‌کوین این روند صعودی را تایید می‌کند، که نشان می‌دهد که تعداد نهنگ‌هایی که بین 100 هزار تا 1 میلیون توکن نگه داری می‌کنند از 2 مه( 12 اردیبهشت) از 81 به 110 رسیده اند.

این جهش 35 درصدی نشان می‌دهد که سرمایه گذاران نهادی که علاقه مند به خرید توکن‌های ایپ‌کوین در سطوح کنونی قیمت هستند.

نمودار توزیع عرضه ایپ‌کوین

علیرغم این خوشبینی، یک شکست نزولی، الگوی پرچم صعودی را باطل کرده است. در ضمن، یک حرکت قاطعانه که کف‌های پایین تری را زیر 7.19 دلار ایجاد کند سناریوی صعودی را باطل کرده و قیمت ایپ‌کوین می‌تواند به زیر 5 دلار افت کند.

نویسنده: شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز
سه شنبه 3 خرداد 1401 ساعت 11:36
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین