خبر

مقام آلمانی BaFin خواستار مقررات «نوآورانه» DeFi در سراسر اتحادیه اروپا است

مقام آلمانی BaFin خواستار مقررات «نوآورانه» DeFi در سراسر اتحادیه اروپا است

بریجیت رودولف می‌گوید: باید چارچوب‌های مشخصی در مورد رمزارزها در سراسر اروپا ایجاد شود تا از یک بازار پراکنده که پرخطر است جلوگیری شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از اف‌ایکس استریت، بریجیت رودولف با برجسته کردن مجوز رمزارزی آلمان به عنوان نمونه ای از مقررات جذاب، می نویسد که چارچوب‌های مشابه باید در سراسر اتحادیه اروپا یکسان باشد تا از یک بازار پراکنده جلوگیری شود.

بیرجیت رودولف، مدیر اجرایی اداره نظارت مالی فدرال آلمان (BaFin) خواستار تنظیم نوآورانه و یکنواخت فضای مالی غیرمتمرکز (DeFi) در سراسر اتحادیه اروپا (EU) شده است.

BaFin نهاد نظارتی مالی آلمان است که مسئول تنظیم بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و مؤسسات مالی از جمله شرکت‌های ارزهای دیجیتال است. BaFin صادرکننده «مجوزهای نگهداری رمزارز» است، مجوزی که برای شرکت‌هایی که می‌خواهند خدمات ارزهای دیجیتال را در آلمان ارائه دهند، لازم است.

رودولف در مقاله‌ای در وب‌سایت BaFin نسبت به خطرات فضای غیرقابل تنظیم DeFi برای مصرف‌کنندگان هشدار داد و خواستار ملاحظات نظارتی استاندارد در سراسر کشورهای عضو اتحادیه اروپا شد.

«چیزی که واضح است این است که: زمان در حال گذر است. هرچه بازار دی‌فای به مدت طولانی تری تنظیم نشود، خطر برای مصرف‌کنندگان بیشتر می‌شود، و خطر این که پیشنهادهای مهمی که دارای ارتباط سیستمی هستند خود را تثبیت کنند، بیشتر است.»

آلمان در سه ماهه اول سال 2022 به عنوان "دوستانه ترین کشور رمزارزی" به رتبه اول رسید. این رتبه تا حدی به دلیل سیاست مالیات صفر آن بر افزایش سرمایه درازمدت ارزهای دیجیتال است. گزارش مارس 2022 (اسفند 1400) نشان داد که تقریبا نیمی از آلمانی ها علاقه مند به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هستند.

آلمان همچنین در سال 2021 با اصلاحات قانونی برای پذیرش بلاک چین و تشدید مقررات مربوط به کسب و کارهای رمزارزی، تحرکات زیادی در رابطه با ارزهای دیجیتال در سراسر دولت خود انجام داد. بانک مرکزی این کشور نقش پیشرو در آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی اروپا بر عهده گرفت.

رودولف به این نتیجه رسید که مقررات جدید DeFi نمی‌تواند ضعیف‌تر از استانداردهایی باشد که در حال حاضر برای محصولات مالی سنتی وجود دارد، زیرا می‌تواند محصولات DeFi را برای کسب‌وکارها از دیدگاه نظارتی جذاب‌تر کند.

نویسنده: شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز
چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 ساعت 10:48
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین