خبر
 

تاثیر مذاکرات بر روی بازار آهن آلات

سلب مسئولیت: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز TGJU صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

قیمت آهن و محصولات آن همیشه برای فعالان حوزه ساختمان سازی بسیار با اهمیت بوده است. علل زیادی هستند که بر این بازار اثر میگذارد اما در حال حاضر یکی از دلایل بسیار مهمی که میتواند بر این بازار اثر بگذارد مذاکرات است. هر گونه نوسان در بازار آهن آلات تاثیر مستقیمی بر بازار مسکن نیز میگذارد.

چند سالی است که بازار آهن آلات به فضای مذاکرات واکنش نشان میدهد و با اخبار مرتبط با مذاکرات دچار تحول میشود در حال حاضر نزدیک به روز های پایانی مذاکرات هستیم و پس از اعلام نتیجه توسط مذاکره کنندگان اکثر صاحب نظران معتقد اند که بازار آهن نیز دچار نوسان خواهد شد. به احتمال زیاد اگر که شغل شما مرتبط با بازار آهن آلات است و قیمت آن و خبرات مرتبط با آن را زیر نظر داشته باشید متوجه میشوید که امثال این بازار به خصوص قیمت آهن دچار بالا و پایین های بسیاری بوده است.

آخرین اخبار احیای برجام و تاثیر آن بر بازار آهن آلات

در روز های اخیر و همچنین ماه های اخیر اخبار ضد و نقیض بسیاری در مورد مذاکرات بیرون آمد از به نتیجه نرسیدن مذاکرات تا به نتیجه رسیدن آن تمامی این اخبار نه تنها بر بازار آهن تاثیر داشته بلکه بر روی بازار ارز و دلار هم تاثیر گذاشته است به گونه ای که در این یک ماهه اخیر قیمت ارز کاهش یافته است. البته این نکته را هم باید اضافه کرد که با توجه به نوسان قیمت ارز اما بازار آهن آلات تغییر محسوسی را تجربه نکرده است. البته در مورد بعضی از مقاطع شاهد رشد قیمت بوده ایم همچون قیمت تیرآهن یا قیمت میلگرد ساختمانی اما در کل بازار دچار تغییر قیمت محسوسی نشده است. در ادامه بازار را از دو دیدگاه بهم خوردن مذاکره و یا با موفقیت مذاکرات بررسی خواهیم کرد.

تاثیر موفق نبودن مذاکرات بر روی بازار آهن آلات

یکی از کارشناسان مسکن در مورد شکست مذاکرات اینگونه میگوید که در صورت شکست مذاکرات و به نتیجه نرسیدن آن شاهد افزایش قیمت آنچنانی در بازار مسکن و قیمت آهن آلات نخواهیم بود البته این افزایش قیمت نسبت به افزایش قیمت سال های اخیر آنچنانی نخواهد بود به گفته کارشناسان در حال حاضر میزان رشد احتمالی قیمت بازار آهن میتوند عددی بین 10 الی 15 درصد باشد که به مرور زمان این قیمت کاهش پیدا خواهد کرد.

موفق بودن مذاکرات و تاثیر آن بر روی بازار آهن آلات

از دیدگاهی دیگر اگر که مذاکرات با موفقیت صورت گیرد و تحریم ها برداشته شود شاهد پایین آمدن قیمت ها خواهیم بود البته امیدواریم که در صورت موفق بودن مذاکرات و کاهش قیمت ها، این کاهش ادامه دار بوده و مقطعی نباشد.

 

دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت روز میلگرد

بسیاری از افراد معتقداند که فقط تحریم ها و اخبار پیرامون آن بر بازار آهن آلات اثر گذار اند اما این تصوری غلط است موارد زیادی بر قیمت آهن آلات تاثیر میگذارد که در ادامه به صورت خلاصه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

مهم ترین مسئله ای که بر روی قیمت هر چیز تاثیر میگذارد نرخ عرضه و تقاضا است. به عنوان مثال اگر که خرید میلگرد افزایش یابد و از طرفی عرضه آن نیز کاهش یابد با افزایش قیمت میلگرد رو به رو خواهیم شد و همین طور به عکس

یکی دیگر از عوامل مهمی که باعث بالا رفتن قیمت ها میشود قیمت مواد اولیه است. از آنجایی که برای تولید انواع آهن آلات کارخانه ها نیازمند مواد اولیه هستند به همین خاطر افزایش قیمت آن میتواند باعث بالا رفتن قیمت ها هم بشود از دیگر دلایل مهم میتوان با قیمت ارز اشاره کرد که با افزایش آن قیمت آهن آلات نیز بالا میرود زیرا بخشی از مواد مورد نیاز برای تولید این مقاطع و همچنین برخی از وسایل مورد نیاز برای تولید این محصولات از خارج کشور وارد میشود به همین خاطر بالا رفتن نرخ ارز میتواند بر قیمت این مقاطع تاثیر بگذارد.

فولاد فیدار مرجعی معتبر برای خرید مقاطع فولادی

برای اطلاع از قیمت دقیق محصولات فولادی میتوانید به وبسایت فولاد فیدار به آدرس  www.fooladfidar.comمراجعه کنید. همچنین فولاد فیدار فروشنده و عرضه کننده انواع محصولات فولادی است و میتوانید برای خرید انواع محصولات همچون خرید ناودانی، خرید تیرآهن و یا محصولات دیگر از این وب سایت اقدام کنید.

 

نویسنده: اپراتور
سه شنبه 9 فروردین 1401 ساعت 14:56
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین