خبر

لزوم اصلاح بودجه‌نویسی / بودجه ما مبتنی بر عملکرد نیست

به گزارش اقتصادآنلاین، گفت‌وگوی اقتصادآنلاین با رستم قاسمی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری۱۴۰۰ "با هدف نقد و بررسی برنامه‌های اقتصادی انتخاباتی" وی آغاز شد. در حالی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ نزدیک می‌شویم که اقتصاد ایران شرایط خطیری را پشت سر می‌گذارد. آمارهای رسمی حاکی از این است که متغیرهای اقتصاد کلان کشور همچون رشد اقتصادی، تورم، نرخ بیکاری، کسری بودجه، سرمایه‌گذاری و ... شرایط نامطلوبی را طی یک دهه گذشته تجربه کرده‌است. از همین رو پایگاه خبری اقتصادآنلاین در نظر دارد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و با هدف نقد و بررسی برنامه‌های اقتصادی نامزدهای انتخاباتی، سلسله گفت‌وگوهایی اقتصادی را با این نامزدها برگزار کند.

رستم قاسمی گفت: بودجه١۴٠٠ بودجه‌ای با کسری بسیار زیاد است که با نگاه برداشته شدن تحریم‌ها نوشته شده است. بودجه نویسی در سال‌های گذشته هم با این مشکلات مواجه بوده و نتیجه ادامه این روند اتفاقات سال گذشته است. هر سال از بودجه سال قبل استفاده می‌کنیم و یک عدد به آن اضافه می‌کنیم که این یک اشکال اساسی و بنیادی است، ما برنامه و سند چشم انداز داریم اما بودجه نویسی مبتنی بر افزایش سالانه اعداد نسبت به سال قبل است.

وی ادامه داد: با این شرایط نمی‌توان عملکرد بودجه را تشخیص داد. نیازمند یک اصلاح جدی در بودجه نویسی کشور هستیم. بودجه نویسی ما شاخص دقیقی ندارد و مبتنی بر عملکرد نیست خیلی نمی‌توانیم بگوییم کدام دولت عملکرد خوبی داشته و کدام خیر.

خبر درحال تکمیل است...

منبع:
جمعه 3 اردیبهشت 1400 ساعت 22:02
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین