خبر

طلا به کف قیمت سه هفته ای سقوط کرد

پایگاه خبری بلومبرگ اعلام کرد، قیمت جهانی طلا و نقره در معاملات آتی بازار کامکس نیویورک، به کمترین مقدار آنها در سه هفته اخیر کاهش یافت.  اقتصاد آمریکا در ماه ژانویه (11 دی تا 11 بهمن) بیش از آنچه پیش بینی شده بود، اشتغال جدید ایجاد کرد و این گمان را قوت بخشید که بانک مرکزی این کشور به سمت افزایش نرخ بهره حرکت خواهد کرد. این نخستین بار از سال 2006 خواهد بود که بانک مرکزی آمریکا اقدام به افزایش نرخ بهره می کند. دیروز (جمعه)، قیمت طلا در مقایسه با ماه ژانویه که رکورد 5 ماهه خود را شکسته بود، 5.6 درصد کاهش یافت. بازارهای سهام نیز در هفته جاری میلادی، افزایش شاخص را تجربه کردند که به نوبه خود از میزان جذابیت طلا نزد سرمایه گذاران کاست. 

کارلی بایلو مدیر تحقیقات شرکت "پنشن پارتنرز" نیویورک که 220 میلیون دلار دارایی را اداره می کند، تلفنی به بلومبرگ گفت: پیشرفت اقتصادی آمریکا و گرانتر شدن دلار، از جذابیت طلا می کاهد. مردم پیش بینی می کنند افزایش نرخ بهره در آمریکا از ماه ژوئن (خرداد 94) اتفاق بیفتد.

قیمت طلا برای تحویل در ماه آوریل (فروردین) در پایان معاملات روز جمعه بازار کامکس نیویورک، 2.2 درصد کاهش یافت و به 1234.60 دلار در هر اونس رسید. در اوایل وقت دیروز، قیمت طلا در این بازار به 1228.20 دلار در هر اونس کاهش پیدا کرد که کمترین قیمت از 15 ژانویه (25 دی) است. قیمت طلا در 5 روز کاری هفته جاری میلادی در بازار نیویورک 3.5 درصد کاهش پیدا کرد.

در ماه ژانویه قیمت جهانی طلا 8 درصد افزایش پیدا کرده بود، زیرا برخی بانک های مرکزی در کشورهای آسیایی و اروپایی، اقدام به اتخاذ سیاست های تحریک اقتصادی کردند.

در سال 2014، قیمت طلا به دلیل افزایش شاخص بازارهای سهام و کاهش تورم در بسیاری کشورها، برای دومین سال پیاپی کاهش یافت.

قیمت طلا از دسامبر 2008 تا ژوئن 2011 در پی انتشار بی سابقه پول توسط بانک های مرکزی، 70 درصد صعود کرده بود.

قیمت نقره برای تحویل در ماه مارس (اسفند) دیروز به هنگام بسته شدن بازار کامکس نیویورک با 2.9 درصد کاهش به 16.69 دلار در هر اونس رسید. قیمت هر اونس نقره روز گذشته در این بازار به 16.54دلار نیز کاهش یافت که کمترین قیمت از 12 ژوئن است.

قیمت پایان روزی هر اونس پلاتین در بازار کامکس نیویورک، با 2.2 درصد کاهش نسبت به روز قبل، به 1221.60 دلار و پالادیوم با 1.8 درصد کاهش به 781.30 دلار رسید.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
شنبه 18 بهمن 1393 ساعت 14:29
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین