خبر

نظرسنجی کیتکو / قیمت جهانی طلا در روزهای آینده با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد

نتایج جدید ترین نظرسنجی کیتکو از کارشناسان اقتصادی و تحلیلگران بازار طلا نشان می دهد که قیمت جهانی این فلز زرد در هفته جاری با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.  به گزارش پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، در حالی که اکثر کارشناسان اقتصادی و تحلیلگران بازار طلا به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند ولی خوانندگان کیتکو نیوز که در نظرسنجی آنلاین شرکت کرده اند نسبت به روند قیمت طلا در هفته آینده اختلاف نظر داشته اند. قیمت طلا پس از افزایش متوالی در 2 هفته گذشته در هفته ای که گذشت با کاهش 2.3 درصدی روبرو شده است. البته قیمت طلا نسبت به رقم 1077 دلاری اواخر جولای بیش از 6 درصد افزایش داشته است. در نظرسنجی کیتکو از خوانندگان آنلاین 235 نفر شرکت کرده اند که از این تعداد 98 نفر معادل 42 درصد به افزایش قیمت طلا در هفته آینده رای داده اند. 102 نفر معادل 43 درصد نیز پیش بینی کردند که قیمت طلا در روزهای آینده کاهش خواهد یافت و 35 نفر معادل 15 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در این مدت تغییر چندانی نخواهد داشت.

هفته گذشته بیش از 63 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز به افزایش قیمت طلا رای داده بودند. از 35 کارشناس ارشد اقتصادی نیز 17 نفر در نظرسنجی کیتکو شرکت کرده اند. از این تعداد نیز 12 نفر معادل 71 درصد کل شرکت کنندگان اعلام کردند قیمت طلا در هفته آینده با افزایش روبرو خواهد شد.

3 کارشناس اقتصادی معادل 18 درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا کاهش خواهد یافت و 2 نفر معادل 12 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا با تغییر چندانی روبرو نخواهد شد.

این گزارش می افزاید، بسیاری از تحلیلگران بازار طلا بر این باورند که نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی چین موجب شده تا تقاضای فیزیکی طلا به طور نسبی افزایش یابد ولی هنوز به طور قطع نمی توان گفت که روند صعودی قیمت طلا باثبات و مداوم خواهد بود.

برخی کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند که انتشار آمارهای مربوط به وضعیت بیکاری و اشتغال آمریکا در ماه اوت می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد. اگر آمارهای اشتغال در ماه اوت بهبود یافته باشد قیمت طلا احتمالا با افت نسبی روبرو خواهد شد.

سطح حمایتی قیمت طلا در هفته پیش رو احتمالا 1120 تا 1115 دلار خواهد بود.

نویسنده: ادمین سیستم
شنبه 7 شهریور 1394 ساعت 11:55
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین