خبر

افت بیشتری در انتظار نفت است / طلا موقعیت خوبی دارد

دنیل هاینز، استراتژیست ارشد کالا در گروه بانکداری استرالیا و نیوزلند «ANZ» طی مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی» خبر از رکود بیشتر در بازار نفت داد و دلیل آن را افزایش تولید و عرضه از جانب آمریکا و ایران توصیف کرد.  دنیل هاینز درباره قیمت نفت در کوتاه‌مدت به تلویزیون سی‌ان‌بی‌سی‌ گفت: در ماه‌های اخیر علائم متعددی در بازار به وجود آمده که بر حسب آنها پیش‌بینی می‌کنیم قیمت نفت کاهش بیشتری خواهد داشت. البته نباید افزایش تولید آمریکا در هفته‌های اخیر را به عنوان یک عامل از قلم انداخت. هاینز افزود: با توجه به توافق هسته‌ای ایران و غرب، بعد از برداشته شدن تحریم‌ها، ایران نفت بیشتری را به بازار عرضه خواهد کرد. به طور قطع در کوتاه مدت بازار از این‌همه عرضه ناگهانی شوکه خواهد شد و فشار رو به پایین بیشتری به قیمت‌ نفت وارد خواهد آمد که ممکن است آن را به کمتر از ارقامی که پیش‌تر تجربه کردیم، برساند. مجری «سی‌ان‌بی‌سی»خاطر نشان کرد: دفعه پیش که بازار قیمت زیر 40 دلار در هربشکه را تجربه کرد، همه‌جا صحبت از منفعت بادآورده‌ای بود که نصیب مصرف‌کنندگان شد و صدها هزار دلار درآمد «در اختیاری» که می‌تواند به بازار راه پیدا کند. وی از هاینز پرسید چرا این دفعه راه‌یابی این درآمدها به بازار سهام ممکن نیست؟

استراتژیست ارشد «ANZ» در پاسخ گفت: تا این لحظه شواهدی دال بر این موضوع در بازار مشاهده نشده است و به نظر می‌رسد مصرف‌کننده‌ها در برخی نقاط جهان تصمیم گرفته‌اند عایدی اضافی از قیمت‌های پایین را در بانک پس‌انداز کنند.

هاینز تأکید کرد که تقاضای بالای بنزین در آمریکا باعث شده سود زیادی به پالایشگاه‌ها برسد، اما به‌جز این تغییر خاصی از جانب مصرف‌کننده دیده نشده است. وی تأکید کرد: به عقیده من بازار نیز نگران همین موضوع است. وقتی دوران اوج مصرف بنزین به سر برسد، در حوزه‌های دیگر نیز شاهد افزایش نخواهیم بود و متعاقباً حمایتی که در حال حاضر خاموش مانده نیز کاهش می‌یابد که نشان‌دهنده ضعف بیشتر بنیاد اقتصاد است.

مجری «سی‌ان‌بی‌سی» با اشاره به نظر برخی کارشناسان که متعتقدند اکنون زمان خرید طلاست، نظر هاینز را در این رابطه جویا شد. دنیل هاینز پاسخ داد: جالب اینجاست که به رغم نزول قیمت طلا در چند وقت اخیر و کاهش سرمایه‌گذاری در این زمینه، عملکرد طلا خوب بوده است و با در نظر گرفتن تغییراتی که در پول ایجاد شده، اکنون طلا توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

به گفته هاینز، برای کسانی که در بازار کالا فعال هستند، سرمایه‌گذاری در طلا موقعیت خوبی به شمار می‌رود.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
دوشنبه 2 شهریور 1394 ساعت 19:55
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین