خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، طلا تلاش کرد تا از رشدهای قوی اخیر خود که در حدود چهار هفته گذشته ثبت شده است، سرمایه‌گذاری کند و روز دوشنبه شاهد فروش بالایی بود. کاهش شدید قیمت‌ها را به پایین‌ترین حد یک هفته‌ای کشاند و با حمایت گسترده دلار آمریکا، که تمایل به تضعیف کالای دلاری دارد، صورت گرفت. علیرغم گزارش ملایم‌تر CPI آمریکا در هفته گذشته، مقامات فدرال رزرو تاکید کردند که برای اعلام پیروزی بر تورم خیلی زود است و لحن جنگ‌طلبانه خود را حفظ کرده‌اند. این به نوبه‌ی خود نشان داد که فدرال رزرو به مسیر سختگیرانه سیاست خود پایبند خواهد بود و از افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده و از دلار آمریکا حمایت می‌کند.

به نظر می‌رسید که روند صعودی دلار تحت تاثیر رکود غیرمنتظره شاخص تولید امپایر استیت به 31.3- در ماه اوت از 11.1 در ماه قبل قرار نگرفت. کاهش 42 واحدی دومین سقوط ماهانه ثبت شده بود. این در حالی است که داده‌های کلان ناامیدکننده چین که اوایل روز دوشنبه منتشر شد و ترس از رکود را افزایش داد، به نوبه‌ی خود به کاهش نزولی برای طلای امن کمک کرد. XAU/USD درست قبل از منطقه 1770 دلاری کاهش روزانه خود را متوقف کرد و در طول جلسه آسیایی روز سه شنبه افزایش یافت. با این حال، پیش از دقایق FOMC در روز چهارشنبه، هرگونه افزایش معنی‌داری غیرممکن به نظر می‌رسد.

دلار و طلا

در حال حاضر بازارها با شانس بیشتری برای افزایش حداقل 50 واحدی نرخ بهره در نشست سپتامبر FOMC قیمت‌گذاری می‌کنند. از این رو، دقیقه‌ها برای سرنخ‌هایی در مورد امکان حرکت بزرگ‌تر 75 bps بررسی می‌شوند. این می‌تواند نقش کلیدی در تأثیرگذاری بر پویایی کوتاه‌مدت قیمت دلار داشته باشد و انگیزه جهت‌گیری جدیدی را برای طلای بدون بازده ایجاد کند. جدا از این، سرمایه‌گذاران از داده‌های خرده‌فروشی ماهانه ایالات متحده که قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود، سرنخ می‌گیرند. پس‌زمینه اساسی باعث می‌شود قبل از موقعیت‌یابی برای هر حرکت ارزش‌گذاری بیشتر برای فلز، منتظر خریدهای بعدی قوی باشیم.

چشم‌انداز فنی

از منظر فنی، شکست‌های مکرر در یافتن پذیرش بالاتر از علامت 1800 دلار، احتیاط را برای معامله‌گران صعودی تضمین می‌کند. با این حال، ظهور مقداری کاهش خرید، همراه با نوسانگرهای صعودی در نمودار روزانه، از چشم‌انداز سودهای بیشتر حمایت می‌کند. با این حال، هر حرکت بیشتر به سمت بالا ممکن است در حال حاضر با مقاومت در نزدیکی منطقه 1788-1789 دلار مواجه شود. به دنبال آن دسته فوق‌الذکر و نوسان اوج هفته گذشته، در حدود منطقه 1808 دلاری دنبال می‌شود. برخی از خریدهای متعاقب باعث شکست طلا می‌شود و طلا را به سمت مانع مرتبط بعدی در نزدیکی منطقه 1824-1825 دلار می‌برد.

از طرف دیگر، به نظر می‌رسد که نوسان پایین یک شبه، در حدود 1772 دلار، اکنون از نزولی فوری محافظت می‌کند. ضعف پایدار در زیر، نقطه شکست مقاومت قوی 1752-1754 دلاری را نشان می‌دهد که اکنون به حمایت تبدیل شده است، و باید به عنوان یک نقطه محوری کلیدی عمل کند. پیشرفت متقاعدکننده دومی، سوگیری را به نفع معامله‌گران نزولی تغییر می‌دهد و طلا را به سمت حمایت متوسط ​​1728 دلاری در مسیر منطقه 1715 دلار می‌کشاند.

نمودار فنی قیمت طلا

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین