خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت طلا در حال افزایش عقب‌نشینی خود از بالاترین سطح یک ماهه 1808 دلاری است، زیرا دلار آمریکا در بحبوحه بازدهی ضعیف خزانه‌داری و جو مختلط بازار در حال بهبود است. سرمایه‌گذاران احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را در ماه آینده ارزیابی می‌کنند. در همین حال، درگیری تجاری ایالات متحده و چین و تجدید قرنطینه‌های کووید در چین، خوش‌بینی نرم بازار ایالات متحده را که ناشی از تورم است، کاهش می‌دهد. پیش از این، رویترز برخی منابع را گزارش کرد و گفت: «بازی‌های جنگی چین در اطراف تایوان، مقامات دولت بایدن را وادار کرده است تا افکار خود را در مورد لغو برخی تعرفه‌ها یا اعمال بالقوه برخی دیگر بر پکن تنظیم کنند.» افزایش موارد کووید در چین و قرنطینه‌های احتمالی ترس از رکود را تقویت، و تقاضای پناهگاه امن دلار آمریکا را به قیمت طلا احیا کرده است.

شاخص قیمت تولیدکننده ایالات متحده (PPI) و ادعاهای بیکاری هفتگی در آینده قرار دارد که می‌تواند بار دیگر بر قیمت‌گذاری بازار برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تأثیر بگذارد. بازارها همچنان نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در بحبوحه‌ی اظهارنظرهای جنگ‌طلبانه امیدوار هستند. مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، «ما هنوز در مبارزه با تورم به پایان کار نرسیده‌ایم.» رئیس فدرال رزرو شیکاگو، چارلز ایوانز، چهارشنبه گفت که او انتظار ندارد که نشست فدرال رزرو با افزایش نرخ بهره به پایان برسد. قیمت گیت کارخانه ایالات متحده به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت، زیرا ممکن است اولین نشانه اوج تورم را تایید کند.

افزایش نرخ بهره

تورم ایالات متحده، همانطور که با شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) اندازه‌گیری می‌شود در مقابل 8.7% مورد انتظار و 9.1% قبلی در ماه جولای به 8.5% سالانه کاهش یافت. CPI اصلی به 5.9% سالانه در مقابل 6.1% مورد انتظار و 5.9% آخرین رسید. در همین حال، ارقام ماهانه در ماه گزارش‌شده به 0% رسید در حالی که هسته اصلی به 0.3% در مقابل 0.5% انتظارات کاهش یافت. کاهش فشار تورمی در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان، شرط‌ها را برای افزایش ۷۵ واحدی در سپتامبر به ۳۲ درصد در مقابل ۶۸ درصد پیش از انتشار داده‌ها کشاند. این باعث فروش 1.2 درصدی دلار آمریکا در سراسر جهان شد در حالی که بازدهی در منحنی زمان شکست خورد. در حال حاضر، ابزار CME FedWatch 43 درصد احتمال افزایش نرخ فوق‌العاده در ماه آینده را نشان می‌دهد.

چشم‌انداز فنی قیمت طلا: نمودار روزانه

نمودار روزانه قیمت طلا

از نظر فنی، قیمت طلا نتوانست بالای 1800 دلار باقی بماند و اکنون برای آزمایش میانگین متحرک روزانه 50 نزولی (DMA) در 1784 دلار کاهش یافته است.

بسته شدن روزانه کمتر از دومی، کاهش اصلاحی را به سمت رقم گرد 1770 دلاری گسترش می‌دهد که در زیر آن منطقه حمایتی 1750 دلاری دوباره آزمایش می‌شود.

تقاطع خرسی 100-DMAو 200-DMA در حال بازی‌کردن و وزن منفی بر روی فلز درخشان است، حتی اگر شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) همچنان بالای خط وسط باقی بماند.

در روند صعودی، پذیرش بالای 1800 دلار برای از سرگیری شتاب بهبود حیاتی است. بالاترین قیمت ماهانه 1808 دلار و بالاترین قیمت 5 جولای با 1812 دلار بعدی در رادار خریداران خواهد بود.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین