خبر

تجهیزات تهویه مطبوع از الزامات زندگی است. وقتی هوا گرم است، هیچ چیز مانند از بیرون آمدن به یک خانه خنک نیست. با تنظیم دمای مناسب تجهیزات تهویه مطبوع خود می توانید از خنک شدن خانه خود تا حد امکان اطمینان حاصل کنید. همچنین انتخاب تجهیزات تهویه مطبوع مناسب نیز اهمیت دارد.

چیلر اسکرال

تفاوت های بین تجهیزات تهویه مطبوع چیلر از نوع اسکرو و نوع اسکرال چیست؟ اول از همه نیازی به گفتن نیست که تفاوت این دو در کمپرسور است. چیلر اسکرو از کمپرسور اسکرو استفاده می کند و چیلر اسکرال از کمپرسور اسکرال استفاده می کند که ما متوجه می شویم. قدرت چیلرهای اسکرال و مقایسه ظرفیت برودتی، قدرت دیدن، اینجا فقط مقایسه تک سر، هد مقایسه نیست، قابل مقایسه نیست، چیلرهای بزرگ از کمپرسورهای اسکرو ساخته شده اند. همه ما می گوییم چیلرهای بزرگ چیلرهای اسکرو هستند.

ظرفیت خنک کننده یک قدرت مشابه را مقایسه کنید: نوع اسکرال 30 اسب بخار از سه کمپرسور اسکرال 10 اسب بخاری، نوع اسکرو 30 اسب بخاری از تک سر تشکیل شده است. به طور کلی، چیلر اسکرو 30 اسب بخار می تواند به 1.3-1.6 برابر ظرفیت خنک کننده چیلر اسکرال 30 اسب بخار برسد که از طریق تجربه و مقایسه دقیق محاسبه می شود.

ویژگی های چیلر اسکرال هوا خنک

  1. اجزای با راندمان و کیفیت بالا تجهیزات تهویه مطبوع، طراحی بهینه سازی سیستم

  2. سیستم تبرید گرداب نیز فرآیند سیستم ساده صنعت است، واحد پمپ حرارتی برای لغو شیر یک طرفه، با استفاده از فن آوری منحصر به فرد دریچه انبساط دو طرفه دریچه گاز، فرآیند سیستم را تا حد زیادی ساده می کند. این ویژگی چیلر اسکرال هوا خنک است که برای کاهش مقاومت سیستم، بهبود عملکرد، بلکه کاهش خطر نشت، واحد عملیات پایدار و قابل اعتماد است.

  3. اواپراتور از نوع اسکرال داخلی لوله مسی مبادله حرارتی با راندمان بالا یا اواپراتور کویل استفاده می کند، و سطح بیرونی لوله مسی صاف است و صفحه بافل سمت آب از طراحی اتصال کوتاه استفاده نمی کند، به طوری که راندمان حرارتی آب انجماد است.

  4. تجهیزات واحد کنترل اصلی با کنترل کننده میکرو کامپیوتر ویژه تجهیزات تهویه مطبوع. تنظیم پارامتر، راحت، آسان برای کار. عملکرد واحد، تنظیم انرژی، حفاظت از خود از دیگر ویژگی های مهم این تجهیزات تهویه مطبوع است.

  5. نظارت خودکار، پس از دریافت کالا فقط نیاز به اتصال سیستم های آب و منبع تغذیه و استفاده است.

چیلر اسکرو

چگونه یک تجهیزات تهویه مطبوع چیلر اسکرو انتخاب کنیم؟

1. پارامترهای اصلی کنترل چیلرهای اسکرو ضریب عملکرد خنک کننده، ظرفیت اسمی خنک کننده، توان ورودی و نوع مبرد است.

2. انتخاب چیلر آبی باید با توجه به بار خنک کننده و استفاده باشد. برای سیستم های تبرید کم بار طولانی مدت، توصیه می شود برای تنظیم آسان و صرفه جویی در انرژی، واحد کمپرسور رفت و برگشتی چند سر یا واحد کمپرسور پیچی را انتخاب کنید.

Shape1

3. در انتخاب چیلرهای آبی به شرایط اسمی کار توجه کنید. ظرفیت خنک کنندگی واقعی تجهیزات تهویه مطبوع چیلر اسکرو به عوامل زیر بستگی دارد:

الف) دمای خروجی و سرعت جریان آب سرد؛

ب) دمای ورودی، دبی و ضریب رسوب آب خنک کننده.

4. هنگام انتخاب چیلر، باید به محدوده کاری نرمال این نوع واحد توجه شود، عمدتاً به این دلیل که حد جریان موتور اصلی، مقدار فعلی توان شفت در شرایط کار نامی است.

5. در طراحی و انتخاب تجهیزات تهویه مطبوع چیلر اسکرو باید به این موارد توجه شود: تحت نرخ جریان عملیاتی اسمی، دمای خروجی آب سرد نباید از 15 ℃ تجاوز کند و دمای لامپ خشک در فضای باز واحد خنک کننده هوا نباید از 43 ℃ تجاوز کند. اگر باید از محدوده فوق فراتر رفت، باید دانست که آیا محدوده استفاده از کمپرسور مجاز است و آیا توان موتور اصلی کافی است یا خیر.

سیستم های تهویه در روفتاب پکیج

تجهیزات تهویه مطبوع روفتاب پکیج هوای سرد را در ساختمان به گردش در می آورند. همچنین، روفتاب پکیج ها هوای تازه را از بیرون وارد می کنند تا افراد احساس خفگی نکنند. به یاد داشته باشید که کیفیت هوای داخلی کیفیت هوای داخل هر ساختمان است که تجهیزات تهویه مطبوع روفتاب پکیج به آن کمک می‌کند. در بعضی از سیستم های تهویه مطبوع از شیر برقی آسکو استفاده می شود. RTU ها بر اساس مقدار هوایی که می توانند تامین کنند طبقه بندی می شوند. اینها هستند:

  1. حجم هوای ثابت (CAV)

  2. حجم هوای متغیر (VAV)

در یک سیستم CAV، ما نمی توانیم حجم هوای عرضه شده را کنترل کنیم. ما می توانیم دمای هوای تحویلی را کنترل کنیم، اما مقدار هوا همیشه ثابت می ماند. بنابراین، سیستم CAV زمانی ترجیح داده می شود که یک ساختمان فاقد منطقه باشد یا فقط یک منطقه داشته باشد. یکی دیگر از تجهیزات تهویه مطبوع پرکاربرد داکت اسپلیت میدیا است.

سیستم‌های CAV تجهیزات تهویه مطبوع روفتاب پکیج عمدتاً در ساختمان‌های بدون زون یا گاهی اوقات در ساختمان‌های تک منطقه‌ای و چند منطقه‌ای استفاده می‌شوند. ما برخی از کاربردهای سیستم های CAV را در موارد زیر می یابیم:

  • سوپرمارکت ها،

  • سالن های نمایش،

  • تئاترها و

  • موزه ها

سیستم های VAV می توانند جریان هوا را بسته به بار سرمایش یا گرمایش تنظیم کنند. سیستم های VAV برای ساختمان هایی با زون های متعدد ترجیح داده می شوند، اما گاهی اوقات می توان از این تجهیزات تهویه مطبوع روفتاب پکیج در ساختمان های تک منطقه ای استفاده کرد. این سیستم تجهیزات تهویه مطبوع روفتاب پکیج می توانند مقادیر مختلف هوا را به مناطق مختلف ارسال کنند.

سیستم های VAV می توانند مناطق مختلف را در دماهای مختلف حفظ کنند. به عنوان مثال، ممکن است نیازی نباشد که انبار یک سوپرمارکت را در همان دمای اتاق های دیگر نگه داریم. بنابراین یک سیستم VAV می تواند مقدار هوای ورودی را کنترل و محدود کند.

برخی از کاربردهای این سیستم موارد زیر است:

  • سوپرمارکت های بزرگ،

  • ساختمان های چند طبقه و

  • دفاتر تجاری.

سخن آخر

یک سیستم تجهیزات تهویه مطبوع با گردش هوا در سرتاسر خانه شما کار می کند تا آن را در دمای راحت نگه دارد. شرکت شرکت توسعه تدبیر و تلاش ماندگار با برند تجاری TTM زمینه های طراحی، تولید و واردات دستگاه های تهویه مطبوع بسیار تجربه دارد و می‌تواند انتخاب خوبی برای خرید تهویه مطبوع باشد. سیستم تجهیزات تهویه مطبوع برای گرم کردن و خنک کردن خانه شما ضروری است و همچنین می تواند به بهبود کیفیت هوا کمک کند. با یک خرید خوب از یک شرکت معتبر فضای راحتی را برای زندگی ایجاد کنید.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین