خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از رویترز، شرکت بزرگ تتر در روز چهارشنبه (1 تیر) اعلام کرد ماه آینده یک «استیبل کوین» با پشتوانه‌ی پوند انگلیس راه‌اندازی خواهد کرد؛ این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که لندن برنامه‌هایی را جهت وضع مقررات برای این نوع ارز دیجیتال - که با شتاب بالایی در حال رشد است - به اجرا در می‌آورد.

استیبل کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که هدف از طراحی آن‌ها، ثابت ماندن ارزش‌شان در برابر ارزهای سنتی یا کالاهایی مانند طلا است. این نوع از ارزهای دیجیتال تلاش می‌کند از نوسان‌های بازار کریپتو در امان بماند - نوسان‌هایی که استفاده از بیت کوین و سایر توکن‌های دیجیتال را برای انجام بیش‌تر معاملات غیرممکن کرده‌اند.

بازار کریپتو در ماه گذشته شاهد یک اتفاق بزرگ و تلخ بود؛ ارزش ترا یو‌اس‌دی، استیبل کوینی که برای ثابت ماندن ارزش خود از الگوریتم پیچیده‌ای بهره می‌برد، به طور کامل سقوط کرد. این اتفاق اهمیت استیبل کوین‌ها را در دنیای تجارت کریپتو بیش از پیش در کانون توجه قرار داد.

نمودار قیمت تتر

استیبل کوین تتر (USDT) که در اصل متعلق به شرکتی مستقر در جزایر ویرجین بریتانیا است، با حدود 68 میلیارد دلار سرمایه در گردش، از نظر ارزش بازار به عنوان سومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا شناخته می‌شود.

این استیبل کوین به عنوان یک واسطه‌ی مهم برای جابه‌جایی وجوه بین ارزهای دیجیتال و پول نقد کاربرد دارد. ارزش این توکن توسط دلار، اوراق قرضه‌ی دولت و اوراق قرضه‌ی کوتاه مدت (از طرف شرکت‌های مختلف) پشتیبانی می‌شود.

سقوط استیبل کوین ترا یو‌اس‌دی باعث افزایش فشار فروش در بازار ارزهای دیجیتال شد؛ تتر پیوند 1:1 خود را با دلار از دست داد، و این مسئله باور و ایمان سرمایه‌گذاران را به یک تکیه‌گاه مهم در اقتصاد کریپتو متزلزل کرد.

بریتانیا قصد دارد با وضع قوانین جدید، برخی از استیبل کوین‌ها را تحت نظارت قانونی خود قرار دهد؛ هدف از این اقدام بهره‌برداری از پتانسیل بالای فناوری کریپتو و بلاک چین برای کمک به مصرف‌کنندگان و بهبود فرایند پرداخت است.

این کشور در ماه می اعلام کرد، قوانین موجود را برای مقابله با سقوط‌ استیبل کوین‌ها به‌روزرسانی خواهد کرد.

پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری تتر در بیانیه‌ای گفت: «از نظر ما بریتانیا کانون بعدی نوآوری‌های بلاک چین و اجرای گسترده‌‌ی پروژه‌های ارزهای دیجیتال برای بازارهای مالی خواهد بود.» وی افزود، این شرکت با نهادهای نظارتی بریتانیا همکاری خواهد کرد.

وزارت دارایی بریتانیا در مورد صحبت‌های پائولو آردوینو اظهارنظر نکرده است.

تتر علاوه بر راه‌اندازی استیبل کوین با پشتوانه دلار، توکن‌های متصل به یورو، یوان چین و پزو مکزیک را نیز ارائه می‌کند.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین