A. راهنمای بخش ها
B. راهنمای سامانه ها
C. راهنمای ابزارها + ویژگی ها
01. جداول قیمت 02. پاپ اوور قیمت ها 03. نسخه ها و زبان ها 04. موتور جستجوی سایت 05. اتاق‌های گفت‌و‌گو 06. آرشیو قیمت ها 07. راهنمای اختصاصی صفحات 08. نسخه موبایل 09. ابزار بازنشر 10. تقویم اقتصادی 11. منوها 12. منوی دسترسی سریع 13. شاخص یاب 14. جعبه ابزار سایدبار 15. کوییک ویو 16. تیکر قیمت ها 17. پشتیبانی آنلاین 18. تماس با ما 19. دارک مد 20. تازه ها + بروزرسانی ها 21. ابزار پلاس 22. گزارش خطا 23. سامانه تکنیکال 24. متاتریدر آنلاین 25. نمودار های خطی و حجمی 26. نمودار کندل استیک 27. گزارش عملکرد نمادها 28. اندیکاتورها 29. محاسبه‌گر سطوح حمایت و مقاومت 30. محاسبه‌گر میانگین متحرک 31. محاسبه‎‌گر پیوت های کلاسیک 32. محاسبه‎‌گر فیبوناچی 33. محاسبه‎‌گر خطوط کاماریلا 34. محاسبه‎‌گر پیوت های وودی 35. محاسبه‎‌گر پیوت های دی مارک 36. محاسبه گر و نمودار آر اس آی 37. محاسبه گر و نمودار استوکاستیک 38. محاسبه گر و نمودار مک دی 39. محاسبه گر اسپرد 40. محاسبه گر پیپ 41. محاسبه گر نقاط پیوت 42. محاسبه‌گر مارجین 43. محاسبه‌گر پرافیت 44. محاسبه‌گر ریسک 45. محاسبه گر قیمت طلا 46. مقایسه گر سود و زیان 47. حباب‌سنج ارزی 48. حباب‌سنج سکه 49. مبدل واحدها 50. مبدل مقیاس ها 51. ماشین حساب 52. مبدل ارزها 53. جستجوگرها 54. پایش گرها 55. کیف های پول (والت ها) 56. مقایسه گر ارزهای دیجیتال 57. محاسبه گر سود ماینینگ 58. استخرهای استخراج ارز دیجیتال 59. محاسبه گر رمز نگاری 60. پراکنش جغرافیایی ارز ها 61. نماگرهای ارز دیجیتال 62. خوانش‌گر شبکه‌های اجتماعی 63. وب سرویس ها 64. تبلیغات و آگهی 65. نوار اعلانات 66. نقشه سایت
D. راهنمای پروفایل ها
E. راهنمای حساب + پنل کاربری
F. مفاهیم و آموزش های پایه
G. آموزش مفاهیم و روش های تحلیلی
H. آموزش روش ها و مفاهیم معاملاتی
I. روش ها و مفاهیم پرداخت ارزی

01. جداول قیمت

  • 01. جدول قیمت چیست؟

    جدول ابزاری است برای دسته‌بندی اطلاعات در قالب سطرها و ستون‌ها. پایه‌ای‌ترین نوع جداول، همان شکل متداولی است که اطلاعات آن، در سطرها و ستون‌های مشخصی سامان داده می شود این نوع جدول را «جدول دو بعدی» نیز می‌گویند. نقطه تقاطع سطر و ستون را یک سلول یا خانه از جدول می‌نامد.

    در شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز هم مقصود از جداول قیمتی، فهرستی از نرخ های هم خانواده و مرتبط است که در سطور افقی و بر روی یکدیگر قرار گرفته و از ستون های یکسانی برخوردارند. اغلب جداول در شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز از نوع جداول مرسوم دو بعدی می باشند و هر جدول شامل عنوان سهم یا کالا، قیمت زنده، مقدار تغییرات روزانه، درصد تغییرات روزانه، کمترین قیمت روز جاری، بیشترین قیمت روز جاری و همچنین آخرین زمان بروز رسانی سطر مربوطه می باشد.

  • 02. "قیمت زنده" در جداول قیمت به چه معناست؟

    مقصود از "قیمت زنده" نرخی است که بصورت لحظه ای در وب سایت و سامانه‌ها اعلام می گردد این قیمت بر مبنای آخرین معاملات صورت گرفته در بازارها یا واپسین داده های دریافتی از بازارهای مربوطه می باشد و بسته به نوع بازار، هر چند ثانیه بروز رسانی می گردد.

  • 03. "تغییر" در جداول قیمت بیانگر چیست؟

    "تغییر" بیانگر مقدار تغییر و میزان نوسان نرخ فعلی یک سهم یا کالا نسبت به آخرین نرخ ثبت شده برای آن سهم یا کالا در روز گذشته می باشد. "تغییر" در اغلب جداول با دو معیار، مقدار تغییر و درصد تغییر، محاسبه و اعلام می گردد.

  • 04. "زمان" در جداول قیمت به چه معناست؟

    "زمان" که در اغلب جداول قیمتی شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز در آخرین ستون جانمایی شده است بیانگر زمان آخرین بروزرسانی هر یک از سطور می باشد. به عبارت دیگر از طریق فاکتور "زمان" می توانیم پی ببریم که نرخ نمایش داده شده برای هر سهم یا کالا متعلق به چه تاریخ و زمانی است.   

  • 05. "کمترین" و "بیشترین" در جداول قیمت چه معنایی دارند؟

    مقصود از "کمترین" پایین ترین نرخی است که در طول روز جاری برای یک سهم یا شاخص به ثبت رسیده است که اصطلاحا به آن کف قیمت روزانه نیز گفته می شود و مقصود از "بیشترین" بالاترین نرخ ثبت شده برای سهم یا شاخص مورد نظر در طول روز جاری می باشد که به آن سقف قیمت روزانه نیز می گویند.

  • 06. آیکن نمودار مندرج در انتهای هر سطر به چه معناست؟

    در شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز با کلیک روی هر یک از سطرهای جداول به پروفایل اختصاصی همان مورد مشخص منتقل می شوید آیکن نمودار نیز حاوی لینک پروفایل مربوطه می باشد و با قرار گرفتن موس روی این آیکن "پنجره اطلاعات تکمیلی" گشوده می شود.

  • 07. "راهنمای جداول" چه هستند و چطور قابل دست یابی می باشند؟

    در سر ستون بسیاری از جداول ارایه شده در سایت، در کنار نام یا عنوان جدول، علامت سئوال نارنجی رنگی قرار گرفته است که با قرار دادن موس یا نشانگر روی آن، پنجره ای حاوی اطلاعات و توضیحات مرتبط گشوده می شود که به آن "راهنمای جداول" اطلاق می گردد.

    در ویدیوی آموزشی زیر نحوه دسترسی به "راهنمای جداول" تشریح گردیده است.

    اگر پس از مشاهده ویدیو، همچنان ابهام یا سئوالی در این رابطه داشتید لطفا از یکی از کانال های پیش بینی شده با ما تماس حاصل فرمایید.

  • 08. رنگ سبز، قرمز و زرد در جداول قیمتی گویای چیست؟
    این رنگ ها، بخشی از استاندارد بین المللی بازارهای معامله محور است و به دلخواه برگزیده نشده اند بلکه در سراسر دنیا در بازارهای مالی و بورس ها از همین رنگ ها برای نمایش جهت
    نوسانات شاخص ها، سهام و کالا‌ها استفاده می شود و عبارتند از : 
    • رنگ قرمز نشانه وضعیت نزولی در بازارهاست یعنی شاخص مورد نظر کاهش یافته است
    • رنگ سبز نشانه وضعیت صعودی در بازارهاست یعنی شاخص مورد نظر افزایش یافته است
    • رنگ زرد نشانه وضعیت خنثی و ایستا در بازارهاست یعنی شاخص مورد نظر تغییری پیدا نکرده است

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین