خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کریپتونیوز، قیمت بیت کوین در هفته‌های اخیر نوسان‌های بالایی را تجربه کرده است. حجم معاملات بیت کوین (BTC) به اندازه‌ی قابل توجهی افزایش یافته و به 69 میلیارد دلار رسیده است. به همین خاطر، بسیاری از سرمایه‌گذاران گمان می‌کنند که نهنگ‌ها در حال خرید و انباشت بیت کوین هستند.

روز گذشته، چهارشنبه 15 مارس / 24 اسفند، بیت کوین ابتدا توانست به بالاترین سطح قیمت خود در 9 ماه گذشته صعود کند - تا حوالی 26,500 دلار. ولی پس از مدتی دچار اصلاح نزولی شد و به زیر 25,000 دلار بازگشت. ماجرای دیروز به همین‌ جا ختم نشد، بلکه در حوالی ساعت 15:00 روز گذشته، ناگهان بازار برای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نزولی شد. به این ترتیب، قیمت بیت کوین طی بیست و چهار ساعت گذشته حتی تا سطح 23,964 دلار نیز سقوط کرد.

در این مطلب، روند کنونی قیمت بیت‌کوین را از لحاظ تکنیکال و بنیادین تحلیل کرده و مسیر بعدی پادشاه ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی می‌کنیم.

بحران بانکی آمریکا 

بانک سیلیکون ولی که به بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه‌‌ی کریپتو خدمات بانکی ارائه می‌داد، به دلیل بروز نگرانی‌هایی در مورد وضعیت مالی ‌آن، با محدودیت‌های برداشت و انتقال مواجه شد. به دنبال این اتفاق، وحشت سراسر بازارهای مالی را فراگرفت. با وجود این، پس از آن‌که نهادهای دولتی ایالات متحده به سپرده‌گذاران اطمینان خاطر دادند که از سپرده‌های‌شان محافظت می‌شود، وضعیت بازارها به خصوص بازار کریپتو آرام‌تر شد و سرانجام، صاحبان حساب‌ها در روز دوشنبه توانستند به پول خود دسترسی کامل پیدا کنند.

در این میان، شرکت سرکل - شرکت عرضه‌کننده‌ی استیبل کوین یو‌اس‌دی کوین (USDC) - تحت تاثیر سقوط دو شریک بانکی خود، یعنی سیلیکون ولی و سیگنیچر، با چالش‌هایی مواجه شد. این چالش‌ها باعث شدند یو‌اس‌دی کوین برای نخستین بار پیوند دلاری خود را از دست داده و قیمت آن حتی به زیر 0.9 دلار نیز سقوط کند. ولی اطمینان خاطر سرمایه‌گذاران از در امان بودن ذخایر نقدی پشتوانه‌ی این استیل کوین باعث شد این بحران تا حدودی مدیریت شود. هم‌اکنون، یواس‌دی کوین به حوالی 0.9995 دلار بازگشته است.

به این ترتیب، پس از اینکه نهادهای قانونی ایالات متحده برای حمایت از مشتریان بانک‌های سیلیکون ولی و سیگنیچر وارد عمل شدند، نه تنها آرامش به بازار بازگشت، بلکه سرمایه‌گذاران بازارهای سهام و کریپتو به این موضوع خوش‌بین شدند که بحران بانکی اخیر شاید باعث شود فدرال رزرو از سیاست‌های سختگیرانه‌ی پولی خود تا حدودی دست بردارد.

در نتیجه، ارزش دلار آمریکا کاهش یافت. در این شرایط، معامله‌گران این سوال را مطرح کردند که با توجه به ادامه‌ی بحران بانکی ایالات متحده، آیا فدرال رزرو در اواخر ماه جاری دوباره نرخ بهره را افزایش خواهد داد یا خیر. شاخص دلار (DXY) در حال حاضر کاهش یافته و در حوالی 104 است.

این فعل و انفعالات احساسات معامله‌گران بیت کوین را بهبود بخشید و ریسک‌پذیری آن‌ها را بالا برد و باعث شد قیمت بیت کوین برای اولین بار طی دو هفته‌ی اخیر به بالای 24,000 دلار برسد.

تبدیل 1 میلیارد دلار BUSD به بیت‌کوین و اتریوم 

بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان، اعلام کرد که قصد دارد تقریبا یک میلیارد دلار بایننس یو‌اس‌دی (BUSD) را به توکن‌های بیت‌کوین، اتریوم (ETH) و بایننس کوین (BNB) تبدیل کند. این مسئله نیز در افزایش قیمت این ارزهای دیجیتال در دو سه روز گذشته تاثیرگذار بود.

مدیر‌عامل صرافی بایننس، چانگ پنگ ژائو، در روز دوشنبه در توییتر اعلام کرد که تراکنش تبدیل 1 میلیارد دلار بایننس یو‌اس‌دی به چند ارز دیجیتال دیگر تنها پنج ثانیه طول کشید و تنها 1.29 دلار هزینه به همراه داشت.

این اقدام بایننس پس از آن صورت گرفت که مقامات ایالات متحده با تضمین سپرده‌های بانک‌های سیلیکون ولی و سیلورگیت موافقت کردند. این مسئله نگرانی‌های سرمایه‌گذاران را از سرایت بحران بانکی به بازار ارزهای دیجیتال کاهش داد. این خبر فشار خرید را در بازار افزایش داد و منجر به صعود قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال شد.

قیمت بیت کوین

 هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 10:30 روز پنج‌شنبه 16 مارس / 25 اسفند – بیت کوین با 1.03 درصد کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت 24,519 دلار معامله می‌شود. ظرف بیست و چهار ساعت گذشته، قیمت بیت کوین در محدوده‌ی کف 23,964 دلار تا سقف 25,240 دلار معامله می‌شود. حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی بیت کوین نیز هم‌اکنون با 20.97 درصد کاهش به رقم 42,149,203,472 دلار رسیده است. ارزش کل بازار بیت کوین در حال حاضر، 1.02 درصد کاهش یافته و در حدود 473,838,549,544 دلار است.  

نمودار قیمت بیت کوین

 بیت کوین در مسیر صعودی خود در سطح 25,250 دلار با یک مقاومت روبه‌رو است. این سطح مقاومت حرکت صعودی بیت کوین را تاکنون محدود کرده است. شکسته شدن این سطح و بسته شدن قیمت بیت کوین در بالای آن فشار خرید را در بازار افزایش داده و به طور بالقوه می‌تواند باعث صعود قیمت بیت کوین تا سطح 26,700 دلار شود. 

نمودار تکنیکال بیت کوین

از سویی دیگر، نزدیک‌ترین سطح حمایت در مسیر نزولی قیمت بیت کوین در حوالی 24,000 دلار قرار دارد. شکسته شدن این سطح و بسته شدن قیمت در زیر آن می‌تواند بیت کوین را تا منطقه‌ی 23,750 دلار کاهش دهد. ولی چنان‌چه قیمت بیت کوین امروز بتواند از سطح 25,225 دلار فراتر برود، فشار خرید در بازار افزایش خواهد یافت.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین