خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کیتکونیوز، قیمت طلا و نقره در اوایل معاملات روز جمعه در ایالات متحده افزایش یافت. این افزایش بلافاصله پس از انتشار گزارش اشتغال در ایالات متحده روی داد که حاکی از آن بود که بخش کلیدی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، انتظارات بازار را درهم شکسته است. بدیهی است که برخی از تقاضاهای امن برای طلا احتمالاً در حال افزایش است. طلای آوریل آخرین بار با 9 دلار و 9 سنت افزایش، به 1843 دلار و 50 سنت رسید و نقره می با 0.175 دلار افزایش، به 20.326 دلار رسید.

گزارش تازه منتشر‌شده‌ی وضعیت اشتغال ایالات متحده در فوریه از سوی وزارت کار، افزایش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی را 311000 نشان می‌دهد. البته انتظار می‌رفت که پس از افزایش 517000 شغلی در گزارش ژانویه، این داده‌ها افزایش 225000 شغلی را منعکس کند. اما بازار شاهد آن شد که جزء دستمزد در گزارش مشاغل ایالات متحده کمتر از حد انتظار بوده که ظاهراً افزایش بیش از حد انتظار در حقوق و دستمزد غیرکشاورزی را تعدیل کرده است.

گزارش اشتغال

برای پایان هفته‌ی معاملاتی، ریسک‌گریزی شدیدتر در بازار وجود دارد و این احتمالاً باعث ایجاد تقاضای امن برای طلا و نقره می‌شود. بازارهای سهام جهانی عمدتاً یک‌شبه کاهش یافتند. با شروع جلسه‌ی روز نیویورک، شاخص‌های سهام ایالات متحده به سمت بازه‌های مختلط تا ضعیف‌تر قرار گرفتند.

اما در چشم‌انداز رویدادهای مهم هفته، شرکت هلدینگ بانک سیلیکون‌ولی و شانزدهمین بانک تجاری بزرگ ایالات متحده، پس از افزایش سرمایه‌ی اضطراری 2.25 میلیارد دلاری، 60 درصد از ارزش سهام خود را کاهش داد تا بتواند 1.8 میلیارد دلار از ضرر پرتفوی اوراق قرضه‌ی 21 میلیارد دلاری خود را پوشش دهد. این بانک  به علاوه، بازیگر بزرگی در ارزهای دیجیتال شده است؛ چرا که در اواخر این هفته کریپتوها را تحت فشار قرار داده است. تیتر امروز یک قدرتمند عرصه‌ی مالی این بود: «بیت کوین با دلیل اندکی برای خرید به زیر 20000 دلار سقوط کرد؛ این ارز دیجیتال ممکن است به سرعت بدتر شود.»

بیت کوین

ایمیل یک کارگزار SP Angel نیز حاوی این مطلب بود: «بازارها در برابر شوک‌های بیشتر آسیب‌پذیر به نظر می‌رسند، زیرا سقوط بانک سیلیکون‌ولی در کالیفرنیا، استراتژی کاهش ریسک را پررنگ می‌کند.»

از سوی دیگر، بازارهای کلیدی خارجی امروز شاهد کاهش شاخص دلار آمریکا هستند. قیمت‌های آتی نفت خام نایمکس ضعیف‌تر شده و حدود 75 دلار در هر بشکه معامله می‌شوند. بازدهی اوراق بهادار 10 ساله‌ی خزانه‌داری ایالات متحده نیز در حال حاضر به 3.847 درصد رسیده است.

نمودار 24 ساعته زنده طلا

از منظر تکنیکال، گاوها و خرس‌های آتی طلا به یک سطح کلی بازی فنی کوتاه‌مدت بازگشته‌اند. هدف صعودی بعدی قیمت گاوهای طلا این است که معاملات آتی ماه آوریل بالاتر از مقاومت ثابت در سطح 1875.00 دلار بسته شود. هدف بعدی قیمت نزولی کوتاه‌مدت خرس‌ها نیز این است که قیمت‌های آتی را به پایین‌تر از پشتیبانی فنی قوی در 1800.00 دلار برساند. ابتدا مقاومت در 1,850.00 دلار و سپس در حداکثر 1,864.40 دلار در ماه مارس مشاهده شد. حمایت اول در پایین‌ترین سطح یک شبه 1830.00 دلار و سپس در 1825.00 دلار مشاهده می‌شود. 

نمودار 24 ساعته قیمت طلا

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین