خبر

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

  روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه ساعت کاری بازار متشکل تا ساعت ۱۷ تمدید شد.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که سایت بازار متشکل (ice. ir) همچنان سقف تعداد ارز قابل فروش را ۲ هزار اعلام کرده و کاربران اغلب یا با اخطار اینکه «استعلام سنا با خطا مواجه شد. لطفا دوباره تلاش کنید» مواجه می‌شوند یا پیغام داده می‌شود که در حال حاضر صرافی در زمان مورد نظر شما امکان خدمات‌رسانی ندارد.

به این ترتیب به نظر می‌رسد نه تنها سقف ارز بازار متشکل افزایش پیدا نکرده، بلکه همچنان سامانه برای تخصیص ارز با مشکل مواجه است. پیش از این نیز خرید ارز از این سامانه کار آسانی نبود و در بیشتر موارد افراد پس از انتخاب صرافی، پیامکی مبنی بر اینکه درخواست شما توسط صرافی منتخب در زمان مورد انتظار تایید نشد، مواجه می‌شدند. اما خبرگزاری تسنیم در خبری اعلام کرد: دلار توافقی از معاملات بازار متشکل ارزی حذف شده است و صراف‌ها می‌گویند: هنوز بخشنامه‌ای از بانک مرکزی نیامده و‌ نمی‌دانیم ارز را با چه‌نرخی به مردم بفروشیم!

این در حالی است که پیگیری‌های «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهد نه تنها در میان صرافان و خریداران بلکه در میان مقامات بازار‌های رسمی نیز سردرگمی وجود داشته و هنوز برنامه مدونی برای معاملات ارزی منتشر نشده است. بنابراین به نظر می‌رسد برنامه جدید بازار‌ساز نیازمند شفاف‌سازی بیشتر است.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین