خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین ادیشن، با تحولات مثبتی که طی هفته‌های اخیر در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد شده‌اند، ارزش کل این بازار 250 میلیارد دلار افزایش یافته است. روند افزایشی ارزش کل بازار کریپتو همچنان ادامه دارد. هم‌اکنون، این رقم با 0.72 درصد افزایش نسبت به روز گذشته به 1.05 تریلیون دلار رسیده است. این مسئله نشان‌دهنده‌ی افزایش شتاب روند بهبودی بازار کریپتو است.

پس از فاجعه‌ی فروپاشی یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های کریپتو، صرافی اف‌تی‌ایکس، در نوامبر سال گذشته، بسیاری از توکن‌هایی که ارتباط نزدیک‌تری با این صرافی داشتند، در آستانه‌ی نابودی قرار گرفتند. پس از فروپاشی اف‌تی‌ایکس ارزش التکوین‌هایی نظیر اف‌تی‌ایکس توکن (FTT) - توکن بومی صرافی اف‌تی‌ایکس، مپس (MAPS)، سروم (SRM)، اکسیژن (OXY) و سولانا (SOL) به شدت کاهش یافت.

ولی داده‌های اخیر از بازار کریپتو نشان می‌دهند، قیمت اف‌تی‌ایکس توکن (FTT) طی 30 روز گذشته 120.1 درصد افزایش یافته است. تلاش مدیران اف‌تی‌ایکس برای بازگرداندن سرمایه‌های مشتریان و حتی احیا و راه‌اندازی مجدد این اکوسیستم باعث بهبود اعتماد کاربران به این مجموعه و افزایش قیمت توکن بومی آن شده است. ارزش التکوین‌های مپس، سروم، و اکسیژن نیز طی هفته‌های اخیر بهبود یافته است.

همچنین، سولانا که به شدت از حمایت بنیانگذار بدنام اف‌تی‌ایکس، سم بنکمن فراید (SBF) برخوردار بود، پس از ورشکستگی این صرافی در آستانه‌ی نابودی قرار گرفت - تا حدی که بسیاری از تحلیلگران در آن زمان از خود می‌پرسیدند آیا سولانا به پایان راه خود نزدیک می‌شود؟ با وجود این، سولانا با عملکرد خیره‌کننده‌ی خود در سال جدید، توانست قیمت خود را تا نزدیکی 25 دلار افزایش داده و به جمع 10 ارز دیجیتال برتر بازار برگردد.

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 11:15 روز سه‌شنبه 24 ژانویه / 4 بهمن - سولانا با 0.73 درصد افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت 24.79 دلار معامله می‌شود. ارزش این التکوین نسبت به هفت روز گذشته نیز 5.43 درصد افزایش یافته است. ارزش کل بازار سولانا هم‌اکنون 9,205,693,476 دلار است.

نمودار قیمت سولانا

علاوه بر این التکوین‌ها، بیت کوین (BTC) که به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود نیز در 14 روز گذشته حدود 33.4 درصد رشد داشته است. بیت کوین را به عنوان رهبر بازار کریپتو می‌شناسند، زیرا بسیاری از التکوین‌ها همواره از رفتار رهبر بازار تقلید کرده و در مسیر حرکت قیمت آن قدم بر می‌دارند. از این رو، رشد بازار بیت کوین به نوعی نشان‌دهنده‌ی رشد کل بازار کریپتو است.

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب، بیت کوین با 1.58 درصد افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت 23,108 دلار معامله می‌شود. عملکرد هفتگی بیت کوین نیز تاکنون بسیار مطلوب بوده، زیرا ارزش آن نسبت به هفت روز گذشته 9.27 درصد افزایش یافته است. ارزش کل بازار بیت کوین نیز اکنون به 445,316,479,598 دلار رسیده است.

نمودار قیمت بیت کوین

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین