خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین‌پدیا، قیمت ریپل (XRP) در روزهای اخیر روند رو به رشدی به خود گرفته است. با وجود این، سرمایه‌گذاران به شدت دچار تردید و دودلی هستند و از خود می‌پرسند آیا ریپل می‌تواند روند نزولی چند ساله‌ی خود را به پایان برساند؟ این التکوین در روزهای اخیر نوسان‌ قیمت شدیدی را تجربه کرده، ولی توانسته است سقف‌ها و کف‌های بالاتری را ایجاد کند. همچنین، برد گارلینگ‌هاوس، مدیرعامل ریپل، نسبت به پیروزی این شرکت در دعوای حقوقی خود علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بسیار خوش‌بین است.

آیا ریپل مومنتوم صعودی خود را حفظ خواهد کرد؟ 

قیمت ریپل پس از چند حرکت صعودی جزئی و آهسته طی روزهای گذشته، ناگهان حرکت غیرمنتظره‌ای را آغاز کرد. بر اساس گزارشی که روز گذشته منتشر کردیم - تحت عنوان قیمت ریپل، تحت تاثیر توییتر و نهنگ‌ها - محرک اصلی این حرکت صعودی داغ شدن موضوع امکان پیروزی ریپل در دادگاه در شبکه‌ی اجتماعی توییتر و همچنین، برخی دستاوردهای و پیشرفت‌ها در شبکه‌ی ریپل بوده است. 

موضوع قیمت ریپل و امکان برنده شدن این شرکت در دادگاه به موضوع داغ کاربران در شبکه‌ی اجتماعی توییتر تبدیل شده است. بر اساس داده‌های شرکت تحلیل آن‌چین سانتیمنت، هر گاه تسلط اجتماعی ریپل افزایش می‌یابد - یعنی هر چه در شبکه‌های اجتماعی بیش‌تر در مورد ریپل حرف زده می‌شود - قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. بنابراین، تا زمانی که احساسات بازار در مورد ریپل مثبت باشد، مومنتوم صعودی آن نیز حفظ خواهد شد. 

قیمت ریپل در آینده چه مسیری را در پیش خواهد گرفت؟

علی‌رغم آن‌که دعوای حقوقی ریپل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا هزینه‌های زیادی روی دست این شرکت گذاشته، و همچنین، خرس‌ها (معامله‌گرانی که به دنبال کاهش قیمت هستند) دائما تلاش می‌کنند تا با افزایش فشار فروش، قیمت ریپل را کاهش دهند، این التکوین اکنون توانسته است به نقاط عطف جدیدی برسد. به علاوه، ریپل لبز همچنان میلیاردها دلار درآمد دارد و دائما فعالیت‌های خود را در سراسر جهان گسترش داده و اعتماد سرمایه‌گذاران را به خود بیش‌تر می‌کند.

نمودار تکنیکال ریپل

با وجود این، حرکت صعودی اخیر که تحت تاثیر داغ شدن کلیدواژه‌ی ریپل در شبکه‌های اجتماعی آغاز شده، ممکن است دچار یک اصلاح نزولی شود؛ زیرا ریپل (XRP) در حوالی نزدیک‌ترین سطح مقاومت خود دچار مشکل شده است. طبق پیش‌بینی یکی از تحلیلگران مشهور بازار کریپتو با نام مستعار MtICHI، قیمت ریپل تا چند روز آینده به مرز 0.2 دلار می‌رسد. به اعتقاد این تحلیلگر دو سناریو برای قیمت ریپل وجود دارد.

در اولین سناریو، اگر ریپل بتواند به بالای 0.45 دلار صعود کند، با برخورد به سد محکمی که در قیمت 0.8 دلار وجود دارد، ممکن است تا زیر 0.2 دلار سقوط کند. سناریوی دوم ممکن است آغاز یک روند نزولی شدید باشد که قیمت ریپل را ابتدا تا سطح 0.2377 دلار و سپس تا سطح 0.1772 دلار کاهش دهد.

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 10:30 روز سه‌شنبه 24 ژانویه / 4 بهمن - ریپل با 4.04 درصد افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت 0.4219 دلار معامله می‌شود. افزایش قیمت ریپل در روز جاری باعث بهبود عملکرد هفتگی آن شده است. ارزش ریپل نسبت به هفت روز گذشته 9.76 درصد افزایش یافته است. همچنین، ارزش کل بازار ریپل نیز اکنون به 21,429,298,403 دلار رسیده است.

نمودار قیمت ریپل

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین