خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از بیت کوین نیوز پروژه بلاک چین تحت حمایت چین، جایگزین سوئیفت برای استیبل کوین ها و CBDC ها پیشنهاد می کند. شرکت توسعه دهنده شبکه بلاک چین می خواهد سیستمی برای تسویه حساب های بین المللی با استیبل کوین ها و ارزهای دیجیتال صادر شده توسط دولت ایجاد کند. این طرح ایجاد بستری برای تسهیل استفاده از این دو دارایی دیجیتال مبتنی بر فیات در تجارت خارجی است.

شرکت Red Date Technology مستقر در هنگ کنگ، طراح شبکه خدمات مبتنی بر بلاک چین (BSN)، پروژه جدیدی را برای پیاده سازی استیبل کوین ها و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در پرداخت های فرامرزی راه اندازی کرده است.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، این طرح این هفته در مجمع جهانی اقتصاد (WEF) در داووس سوئیس اعلام شد. پلتفرم آینده که شبکه پرداخت دیجیتال جهانی (UDPN) نام دارد، باید قابلیت همکاری بین دو نوع توکن را تضمین کند.

وایت پیپر UDPN توضیح می‌دهد که هدف این است که به کسب‌ و کارها از کشورهای مختلف اجازه داده شود تا «تراکنش‌ها و تسویه حساب در ارزهای دیجیتالی تنظیم‌شده متفاوتی داشته باشند». 

همانطور که شبکه SWIFT استاندارد مشترک اصلی را برای پیام رسانی بین موسسات مالی در سیستم های تسویه حساب مختلف ایجاد کرد، UDPN نیز برای نسل نوظهور CBDC ها و استیبل کوین ها به همان هدف عمل می کند.سوئیفت یا انجمن ارتباطات مالی بین بانکی جهانی، رایج ترین سیستم برای نقل و انتقالات بین بانکی در سطح جهان است. 

روسیه و چین هر دو به دنبال خودمختاری بیشتر از سویفت هستند. از سال 2014، دولت روسیه سیستم خود را برای انتقال پیام های مالی (SPFS) توسعه داده است، در حالی که در سال 2015 پکن سیستم پرداخت بین بانکی فرامرزی (CIPS) را راه اندازی کرد.

همچنین، بانک خلق چین یک یوان دیجیتال، که در حال حاضر پرمصرف‌ترین CBDC است، صادر کرد که آزمایش‌های آن در تعدادی از مناطق گسترش یافته است. روبل دیجیتال در حال شکل گیری است و فدراسیون روسیه در بحبوحه تحریم های غرب برنامه زمان بندی راه اندازی آن را تسریع کرده است.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین