خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از رویترز، دلار آمریکا روز پنج‌شنبه پس از کاهش در برابر همتایان اصلی خود در طول شبانه روز برای اولین بار در این هفته ضعیف ماند، این کاهش بدان دلیل اتفاق افتاد که سرمایه‌گذاران از پتانسیل رکود در ایالات متحده نگران بودند.

شاخص دلار آمریکا - که دلار آمریکا را در برابر شش همتای آمریکا اندازه‌گیری می‌کند - در اوایل جلسه آسیایی با 0.16 درصد افزایش به 105.30 رسید و اندکی از افت 0.42 درصدی یک شبه‌ی خود عقب افتاد که اولین کاهش از روز جمعه بود.

در حالی که سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کردند که فدرال رزرو به زودی سرعت انقباض خود را کاهش دهد، آمارهای خوش‌بینانه‌ی اخیر ایالات متحده در بخش اشتغال، خدمات و کارخانه، باری بر عدم اطمینان سرمایه‌گذاران در مورد چشم‌انداز سیاست افزوده است.

بازارهای پولی 91 درصد احتمال می‌دهند که کمیته بازار آزاد فدرال، نرخ‌ها را در 14 دسامبر 0.5 واحد افزایش دهد و تنها 9 درصد افزایش 75 واحد پایه دیگر را در نظر دارند. در حال حاضر نرخ‌ها در ماه می به پایین‌تر از 5 درصد می‌رسد.

افزایش نرخ بهره

سیاست‌گذاران فدرال رزرو یک روز قبل از تصمیم‌گیری، از دیدن آخرین داده‌های تورم مصرف‌کننده سود خواهند برد.

کارول کنگ، استراتژیست بانک مشترک‌المنافع استرالیا، در یادداشت مشتری، در این باره می‌گوید: «عدم اطمینان در مورد چشم‌انداز تورم نشان می‌دهد که این ریسک همچنان بالا باقی می‌ماند که کمیته بازار آزاد فدرال، سیاست‌های خود را برای مدت طولانی‌تری در سطح محدود نگه دارد که این امر به نوبه‌ی خود اقتصاد را به سمت رکود عمیق‌تر می‌کشاند و یک شبه بازدهی ایالات متحده و دلار را پایین می‌آورد.

این کمیته ممکن است سرعت افزایش نرخ خود را در هفته‌ی آینده به 50 واحد پایه در روز کاهش دهد، اما اگر تورم به طور مداوم کاهش نیابد، خطرات صعودی برای سیاست‌گذاری کمیته کماکان به قوت خود باقی است.

بازدهی بلندمدت خزانه‌داری یک شبه به پایین‌ترین حد در سه ماه اخیر سقوط کرد و در معاملات توکیو در حدود 3.45 درصد کاهش یافت.

ین از کاهش بازدهی خزانه‌داری حمایت کرد، زیرا فدرال رزرو آمریکا سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش می‌دهد اما ممکن است نرخ‌ها را برای مدت طولانی‌تری بالا نگه دارد.

ین ژاپن

پس از اینکه چین کاهش محدودیت‌های سرکوب‌کننده کووید را آشکار کرد، یوان نزدیک به بالاترین حد سه ماهه‌ی خود در نوسان بود.

جفت دلار-ین که به شدت نسبت به بازدهی ایالات متحده حساس است، پس از سقوط به پایین‌ترین سطح از اواسط آگوست هفته گذشته، به تثبیت ادامه داد و در آخرین روز پس از کاهش 0.34 درصدی ارزش یک شبه، 0.19 درصد افزایش یافت و به 136.81 ین در هر دلار رسید.

یورو در سطح 1.0502 دلار تغییر چندانی نداشت، در حالی که پوند(استرلینگ) با 0.25 درصد کاهش به 1.2181 دلار رسید.

یورو اخیراً به دلیل نشانه‌هایی از تشدید رکود اقتصادی، افزایش یافته است. بانک مرکزی اروپا سیاست خود را در 15 دسامبر بررسی خواهد کرد.

دلار استرالیا و دلار نیوزلند حساس به ریسک عقب‌نشینی کردند و دلار استرالیا با 0.28 درصد کاهش به 0.6707 دلار و کیوی 0.27 درصد در 0.63395 دلار سقوط کرد. ارزها یک شبه به ترتیب 0.56% و 0.61% افزایش یافتند.

زمانی که دولت چین، کاهش برخی اقدامات کووید 19 را که به شدت اقتصاد را مختل کرده است، اعلام کرد دلار آمریکا در معاملات فراساحلی با 0.13 درصد افزایش به 6.9718 یوان رسید و بخشی از کاهش 0.34 درصدی خود را از روز چهارشنبه جبران کرد.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین