خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین‌ادیشن، با توجه به افزایش شاخص قیمت دلار برای سومین روز متوالی و افزایش احساسات ریسک‌‌گزیر در بازارهای سهام و کریپتو، امروز چهارشنبه 7 دسامبر (16 آذر) تقریبا تمام 100 ارز دیجیتال برتر بازار قرمزپوش هستند. قیمت بیت کوین (BTC) دوباره به زیر 17,000 دلار سقوط کرد. اتریوم (ETH) نیز عملکرد ضعیفی داشته و هم‌اکنون با 2.33 درصد کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت 1,229 دلار معامله می‌شود.

بین 10 ارز دیجیتال برتر بازار - که تا این لحظه، همگی قرمزپوش هستند - دوج کوین (DOGE) هم‌اکنون ضعیف‌ترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشته است. هم‌اکنون در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 12:45 روز چهارشنبه 16 آذر  - دوج کوین با 4.82 درصد کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت 0.09582 دلار معامله می‌شود. این میم کوین محبوب نسبت به یک هفته‌ی گذشته نیز 10 درصد از ارزش خود را از دست داده است. ارزش کل بازار دوج کوین هم‌اکنون با 5.15 درصد کاهش 12,712,225,643 دلار است. هم‌چنین، حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی دوج کوین نیز با 27.52 درصد کاهش به 656,749,581 دلار رسیده است.

نمودار قیمت دوج کوین

همبستگی شدیدی میان اقدامات و صحبت‌های ایلان ماسک و قیمت دوج کوین وجود دارد. دوج کوین که پیش از خرید توییتر توسط ایلان ماسک بیش‌تر به یک کوین مُرده شباهت داشت، پس از این اتفاق شروع به افزایش قیمت کرد - از آن پس، شاهد نوسان‌های زیادی در قیمت دوج کوین بوده‌ایم. به تازگی شایعاتی درباره‌ی تصمیم ایلان ماسک برای معرفی «توییتر کوین» در رسانه‌های اجتماعی به گوش می‌رسند. همین مسئله بسیاری از سرمایه‌گذاران دوج کوین را ناامید کرده است، زیرا آن‌ها انتظار داشتند ایلان ماسک دوج کوین را به عنوان توکن بومی پلتفرم شبکه‌ی اجتماعی خود انتخاب کند - انتخابی که می‌تواند باعث افزایش شدید قیمت این میم کوین شود. در روز گذشته، گزارشی را تحت عنوان توییتر کوین؛ قاتل یا ناجی دوج‌ کوین؟ در این مورد منتشر کردیم. 

قیمت دوج کوین (DOGE) بین 22 نوامبر تا 30 نوامبر (1 تا 9 آذر) یک حرکت صعودی محدود را آغاز کرد. این حرکت صعودی باعث افزایش قیمت دوج کوین از کف 0.07779 دلار به سقف 0.11 دلار شد. البته، قیمت دوج کوین پس از اندکی اصلاح، وارد کانال 0.09445 تا 0.11 دلار شد.

علی‌رغم این‌که میانگین متحرک نمایی 9 روزه در نمودار دوج کوین بالای خط میانگین متحرک نمایی 20 روزه قرار دارد، با عبور خط شاخص قدرت نسبی (RSI) روزانه از زیر خط RSI SMA روزانه در روز گذشته شاهد حرکت نزولی این میم کوین بوده‌ایم.

با توجه به این‌که شیب خط شاخص قدرت نسبی (RSI) تقریبا موازی شیب خط RSI SMA است، احتمالا این حرکت نزولی تداوم چندانی پیدا نکند. به علاوه، فاصله‌ی اندکی نیز میان این دو خط وجود دارد. تداوم روند نزولی دوج کوین تنها در صورتی تایید می‌شود که قیمت آن به زیر خط میانگین متحرک نمایی 9 روزه سقوط کند - این خط در حال حاضر به عنوان خط حمایت این میم کوین عمل می‌کند.

نمودار تکنیکال دوج کوین

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین