خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، سایت «اف‌ایکس استریت» در یادداشتی با رویکرد بررسی فلزات گرانبها اینگونه نوشت: قیمت طلا در روز چهارشنبه برای به دست آوردن هر گونه کشش معناداری تلاش می‌کند و در اوایل جلسه‌ی اروپا، در یک باند معاملاتی محدود در نوسان است. طلا (XAU/USD) در حال حاضر درست زیر سطح 1775 دلار قرار دارد و بدین ترتیب در فاصله‌ی قابل توجهی از پایین‌ترین سطح هفتگی که روز دوشنبه لمس شد، باقی می‌ماند.

در چشم‌انداز ارز ایالات متحده، دلار آمریکا برای سومین روز متوالی حرکت بهبود این هفته را از پایین‌ترین سطح پنج ماهه‌ی خود ادامه می‌دهد که به نوبه‌ی خود بر قیمت طلای دلاری تأثیرگذار خواهد بود.

نوسان قیمت دلار

از سوی دیگر، داده‌های کلان قوی ایالات متحده به اقتصاد مقاومتی اشاره می‌کند و این گمانه‌زنی را تقویت می‌کند که ممکن است نرخ‌ها بیش از مقدار پیش‌بینی‌شده افزایش یابند. این امر همچنان به عنوان یک بادگیر برای بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده عمل می‌کند و مسیر حرکت دلار را در روز چهارشنبه به سمت بالاترین سطح یک هفته‌ای، رقم می‌زند.

جدای از این، آخرین خوش‌بینی‌های ناشی از کاهش محدودیت‌های کووید 19 در چین عامل دیگری است که پناهگاه امن طلا (XAU/USD) را تضعیف می‌کند.

با تمام این اوصاف، انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو سرعت چرخه‌ی افزایش نرخ خود را کاهش دهد باید به محدود‌کردن زیان‌های عمیق‌تر برای قیمت طلای بدون بازده کمک کند. در واقع، بازارها احتمال افزایش کوچک 50 واحد پایه را، در نشست آتی FOMC در 13 تا 14 دسامبر افزایش داده‌اند.

نرخ بهره 50 درصد پایه

با توجه به ریسک رویداد بانک مرکزی، سرمایه‌گذاران همچنین با انتشار آخرین ارقام تورم مصرف ‌کننده ایالات متحده در هفته‌ی آینده روبرو خواهند شد. این داده‌ها بر چشم‌انداز سیاست فدرال رزرو تأثیر می‌گذارد که باید نقش کلیدی در افزایش تقاضای کوتاه‌مدت دلار داشته باشد و انگیزه جهت‌گیری جدیدی برای قیمت طلا ایجاد کند. در این میان، طلا (XAU/USD) احتمالاً در غیاب داده‌های اقتصادی مرتبط، حرکت قیمت (پرایس اکشن) ترکیبی خود را گسترش خواهد داد.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین