خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز چهارشنبه پایین‌تر از سطوح کلیدی ثابت ماند، زیرا سرمایه‌گذاران منتظر نشانه‌های بیشتری در مورد اقتصاد جهانی بودند، در این بین، بهبود ارزش دلار نیز بازارهای فلزات را در رکود نگه داشت.

هر اونس طلا در حدود 1770.33 دلار معامله شد، در حالی که معاملات آتی طلا 0.1 درصد کاهش یافت و به 1782.35 دلار در هر اونس رسید. هر دو ابزار در این هفته کاهش یافته‌اند، زیرا داده‌های قوی‌تر از حد انتظار ایالات متحده باعث افزایش ترس از ثابت‌ماندن تورم در این کشور شده است.

دلار در این هفته به شدت از پایین‌ترین سطح پنج ماهه‌ی خود بهبود یافت و بدین ترتیب، بر اکثر کالاهایی که با دلار قیمت‌گذاری می‌شوند، فشار آورد.

نوسان دلار

در چشم‌انداز بازارهای مالی، معامله‌گران منتظر داده‌های تجارت و تورم از چین، ارقام تولید ناخالص داخلی سه ماهه‌ی سوم از ژاپن و استرالیا و مهم‌تر از همه، داده‌های تورم تولیدکنندگان ایالات متحده بودند که اواخر هفته منتشر می‌شود.

شاخص قیمت تولیدکننده ایالات متحده برای ماه نوامبر، که قرار است در روز جمعه ارائه شود، برای گرفتن سرنخ‌هایی در مورد هرگونه نشانه‌ای در مسیر تورم این کشور به دقت زیر نظر خواهد بود. با توجه به اینکه فدرال رزرو نشان داد که نرخ بهره نهایی آنها تا حد زیادی دنباله‌روی تورم است، بازارها قبل از این قرائت محتاطانه‌تر رشد کردند.

قرار است فدرال رزرو هفته‌ی آینده برای آخرین بار در سال جاری تشکیل جلسه دهد. در حالی که انتظار می‌رود این بانک با حاشیه‌ی نسبتاً کمتری نرخ بهره را افزایش دهد، هشدار داده است که نرخ معیار آن ممکن است در سال آینده به سطوح بالاتر از حد انتظار افزایش یابد.

از سوی دیگر، بازارهای فلزات با افزایش شدید نرخ بهره آمریکا در سال جاری آسیب دیدند، زیرا بازدهی بالاتر، هزینه‌ی فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بازده را افزایش داد.

با توجه به عدم پایان فوری چرخه‌ی افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، این روند احتمالا در کوتاه‌مدت ادامه خواهد داشت. گفتنی است که بازارها منتظر سرنخ‌های بیشتری از سوی بانک مرکزی در هفته‌ی آینده هستند.

با تمام این‌ها، سیگنال‌های مثبت از سوی چین در جهت کمک به فلزات صنعتی، بسیار موثر بودند. در حالی که قیمت نیکل 1.2 درصد افزایش یافت، قیمت مس ضررهای اولیه‌ی خود را کاهش داد و 0.7 درصد افزایش را تجربه کرد.

مس و نیکل

معاملات آتی مس در معاملات روز چهارشنبه آسیا در حدود 3.8213 دلار در هر پوند ثابت بود.

چندین شهر بزرگ چین در روزهای اخیر، در بحبوحه‌ی خشم فزاینده‌ی مردم نسبت به سیاست سختگیرانه دولت برای مقابله با کووید صفر، محدودیت‌های تردد و آزمایشات مرتبط با کووید را تعدیل کردند.

گرچه بازارها اکنون در حال موضع‌گیری برای خروج نهایی از سیاست‌های سخت‌گیرانه این کشور هستند، اما از آنجا که چین بدترین شیوع کووید را از نظر آلودگی روزانه تجربه می‌کند، ممکن است چنین سناریویی به تعویق بیفتد.

مع‌الوصف، با توجه به اینکه این کشور یکی از بزرگترین واردکنندگان کالا در جهان است، چشم‌انداز بازگشایی مجدد چین باعث بهبود قوی در فلزات صنعتی خواهد شد.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین