خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین‌پدیا، بازار ارزهای دیجیتال طی چند روز اخیر سبزپوش بوده است. بنابراین، به نظر می‌رسد روند نزولی این بازار به اندازه‌ی قابل‌توجهی کاهش یافته باشد. قیمت بیت کوین (BTC) سرانجام توانست به بالای 17,000 دلار صعود کند. با وجود این، بیت کوین هنوز نتوانسته است سطح مقاومت کلیدی را از میان بردارد؛ به همین دلیل هر لحظه باید در انتظار یک حرکت نزولی نیز باشیم. البته، به نظر می‌رسد شرایط بازار هم‌اکنون به نفع گاوها (معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت‌ها هستند) باشد. به این ترتیب، آن‌ها می‌توانند به زودی قیمت بیت کوین را به بالای سطوح مقاومت کلیدی برسانند.

البته، بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند بیت کوین تا پایان سال 2022 به کف‌های پایین‌تری برسد. پیش‌تر گزارش‌هایی با عناوین بیت‌کوین به کف 10,000 دلار خواهد رسید! یا احتمال سقوط بیت‌کوین تا کف 11,000 دلار به چنین پیش‌بینی‌هایی اشاره داشته‌اند. با وجود این، بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی کریپتوکوانت، نسبت ارزش بازار به ارزش تحقق‌یافته‌ (MVRV) بیت‌کوین نزدیک به 170 روز در سطوح پایین بوده و هم‌‌اکنون به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

نمودار بیت کوین

در دوره‌‌ی نزولی قبلی، این نسبت به شدت کاهش یافته و به مدت نزدیک به 134 روز در اطراف سطوح کف باقی مانده بود؛ پس از آن، قیمت بیت کوین یک بازگشت صعودی را تجربه کرد. بنابراین، پیش‌بینی می‌شود در این دوره‌ نیز شاهد رفتار مشابهی باشیم. از این رو، قیمت بیت کوین تا پایان سال جاری ممکن است به سطوح بالاتر حرکت کند.

در حال حاضر، قیمت بیت کوین (BTC) با یک جهش قابل‌توجه در آخر هفته‌ی گذشته، در حوالی 17,300 دلار در نوسان است. سطوح حمایت و مقاومت بیت کوین هم‌اکنون به ترتیب 15,800 و 17,200 دلار هستند. اندیکاتور مکدی نشان‌دهنده‌ی سیگنال‌های صعودی است. انتظار می‌رود قیمت بیت کوین سطح مقاومت را شکسته و به سقف‌های جدید صعود کند. هم‌چنین، نسبت مبادله‌ی بیت کوین نیز کاهش یافته است؛ این مسئله نشان‌دهنده‌ی کاهش فشار فروش در بازار است.

البته، در حال حاضر کاهش فعالیت شبکه ‌اندکی نگران‌کننده بوده و تا حدودی نشان‌دهنده خروج معامله‌گران فعال از بازار است. بنابراین، به طور کلی پیش‌بینی می‌شود قیمت بیت کوین (BTC) تا پایان دسامبر و پایان سال 2022 در محدوده‌ی 17,900 تا 18,200 دلار قرار بگیرد.

هم‌‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 15:00 روز دوشنبه 14 آذر - بیت کوین با 1.99 درصد افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت 17,308 دلار معامله می‌شود. ارزش بیت کوین نسبت به یک هفته‌ی گذشته 6.75 درصد افزایش یافته است. ارزش کل بازار بیت کوین نیز هم‌اکنون به 332,749,281,157 دلار رسیده است. 

نمودار قیمت بیت کوین

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین