خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، سایت «اینوستینگ» با نگاهی به رویدادهای اخیر پیرامون فلزات گرانبها اینگونه نوشت: قیمت طلا در روز دوشنبه با وجود داده‌های قوی‌تر از حد انتظار مشاغل آمریکا که نشان‌دهنده‌ی افزایش احتمالی نرخ بهره بود، ثابت ماند، در حالی که قیمت مس با کاهش محدودیت‌های کووید 19 در شهرهای چین افزایش یافت و امیدها برای بازگشایی کامل آن را بهبود بخشید.

هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش به 1800.10 دلار رسید، در حالی که معاملات آتی طلا با 0.2 درصد افزایش به 1813.40 دلار در هر اونس رسید و هر اونس هر دو ابزار در بالاترین حد خود در چهار ماه گذشته معامله شدند.

از سوی دیگر، گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در ماه نوامبر بیش از حد انتظار رشد کرد؛ به نظر می‌رسد بازارها به پیام فدرال رزرو مبنی بر اینکه نرخ بهره در ماه‌های آینده با سرعت کمتری افزایش خواهد یافت، پایبند هستند.

همچنین به نظر می‌رسد که دلار حمایت چندانی از سوی گزارش مشاغل نداشته است و در پایین‌ترین حد پنج ماهه معامله می‌شود، در حالی که بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده در پایین‌ترین حد دو ماهه قرار داشت.

بهای دلار

انتظار می‌رود که قیمت طلا در ماه‌های آینده با کندی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بیشتر بهبود یابد. به علاوه همچنان انتظار می‌رود که عدم اطمینان در مورد مسیر تورم ایالات متحده و همچنین نرخ پایانی فدرال رزرو، نوسانات را در بازار تحریک کند.

سایر فلزات گرانبها با شرط‌بندی بر روی یک فدرال رزرو کمتر جنگ‌طلب تقویت شدند. معاملات آتی پلاتین 0.6 درصد افزایش یافت، در حالی که معاملات آتی نقره 0.9 درصد افزایش یافت. بازارهای فلزات گرانبها در سال جاری زیان عمیقی را تجربه کردند؛ زیرا افزایش نرخ‌های بهره ایالات متحده، هزینه‌ی فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بازده را با نوسان صعودی مواجه کرد.

این موضوع، قیمت طلا را به عنوان پناهگاه امن آن تحت‌الشعاع قرار داد و از این رو، معاملات فلز زرد در سال جاری بیشتر مطابق با دارایی‌های ریسک‌محور سنتی بود

در چشم‌انداز بازارهای سایر کشورها، با کاهش اقدامات ضد کووید در آخر هفته در اکثر شهرهای چین، مراکز اقتصادی از جمله پکن و شانگهای هر دو برخی اقدامات ترددی را تعدیل کردند، چرا که دولت به دنبال آرام‌کردن موجی از اعتراضات بی‌سابقه علیه سیاست سختگیرانه‌اش در برابر کووید صفر بود. علاوه بر این موارد، بنا به گزارش رویترز، دولت در حال آماده‌شدن برای اعلام کاهش سراسری محدودیت‌ها در هفته‌های آینده است.

سخت‌گیری‌های کووید در چین

با توجه به اینکه این کشور یکی از بزرگترین واردکنندگان کالا در جهان است، فلزات صنعتی با چشم‌انداز بازگشایی گسترده‌تر چین به شدت افزایش یافت.

معاملات آتی مس پس از رشد بیش از 6 درصدی در هفته‌ی گذشته با 0.4 درصد افزایش به 3.8718 دلار در هر پوند رسید. قیمت فلز قرمز نیز در بالاترین سطح سه هفته‌ی اخیر معامله شد.

پیش‌بینی می‌شود که تقاضای مس با بازگشایی مجدد چین به شدت افزایش یابد، در حالی که عرضه در ماه‌های اخیر به دلیل کاهش تولید معدن‌کاران بزرگ در شیلی و پرو کاهش یافته است.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین