خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از بیت‌کوین‌دات‌کام، مارک موبیوس، یکی از قدیمی‌ترین سرمایه‌گذاران و تحلیلگران بازار و هم‌چنین، بنیانگذار شرکت موبیوس کپیتال پارتنرز، در روز دوشنبه طی مصاحبه‌ای با بلومبرگ، پیش‌بینی خود را در مورد آینده‌ی قیمت بیت کوین (BTC) به مخاطبان ارائه داد.

موبیوس پیش از راه‌اندازی شرکت خود، برای بیش از سه دهه در شرکت سرمایه‌گذاری فرانکلین تمپلتون فعالیت می‌کرد. وی پیش‌تر به عنوان رئیس اجرایی بخش «بازارهای نوظهور تمپلتون» خدمت می‌کرد؛ وی در طول این مدت بیش از 50 میلیارد دلار سرمایه‌ را در بازارهای نوظهور مدیریت کرد.

این سرمایه‌گذار کهنه‌کار به بلومبرگ گفت که قیمت بیت کوین در نهایت تا 10,000 دلار کاهش خواهد یافت. وی خاطرنشان کرد، بازار ارزهای دیجیتال از نظر وی «خطرناک‌تر از آن است که بخواهد پول نقد خود یا پول مشتریان‌اش را در آن سرمایه‌گذاری کند».

البته، موبیوس با وجود فروپاشی صرافی اف‌تی‌ایکس و پس‌لرزه‌های شدید آن در بازار، بر این نکته تاکید کرد که «کریپتو هرگز نابود نخواهد شد، زیرا سرمایه‌گذاران بسیاری هم‌چنان به آن ایمان دارند… توانایی آن‌ها برای حفظ قیمت بیت کوین تا این سطوح بسیار شگفت‌انگیز است.»

این اولین بار نیست که مارک موبیوس از سقوط قیمت بیت کوین تا 10,000 دلار سخن گفته است. البته، وی اولین تحلیلگری هم نیست که چنین عددی را برای آینده‌ی قیمت بیت کوین پیش‌بینی کرده است. بسیاری از تحلیلگران بازار کریپتو دست‌کم در یک مورد با هم اتفاق نظر دارند: سقوط هر چه بیش‌تر قیمت بیت کوین. این افراد پیش‌بینی می‌کنند بیت کوین در آینده‌ی نزدیک به حوالی 10,000 دلار سقوط کرده و سپس از خاکستر خود برخاسته و دوباره به آسمان پرواز خواهد کرد. در روز دوشنبه، گزارشی درباره‌ی پیش‌بینی یکی دیگر از تحلیلگران مشهور بازار ارزهای دیجیتال، تونی گینی، منتشر کردیم. این گزارش تحت عنوان احتمال سقوط بیت‌کوین تا کف 11,000 دلار منتشر شد.

البته، کارشناسان در مورد عدد دقیق کف قیمت بیت کوین در این بازار نزولی ممکن است اندکی با هم اختلاف نظر داشته باشند.

در ماه می سال جاری، مارک موبیوس به سرمایه‌گذاران هشدار داده بود که فعلا از خرید بیت کوین در کف‌های قیمت موقتی خودداری کنند، زیر بازار هنوز مسیری طولانی تا کف نهایی خود دارد. وی در نوامبر سال گذشته نیز گفته بود، مردم نباید به ارزهای دیجیتال به‌عنوان وسیله‌ای برای سرمایه‌گذاری نگاه کنند، زیرا از نظر وی، ارزهای دیجیتال صرفا «وسیله‌ای برای شرط‌‌‌بندی و سرگرمی» هستند.

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 11:00 روز چهارشنبه 9 آذر - بیت کوین با 2.5 درصد افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت 16,882 دلار معامله می‌شود. ارزش بیت کوین ظرف یک هفته‌ی گذشته 1.92 درصد افزایش یافته است.

نمودار قیمت بیت کوین

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین