خبر

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ دوج‌کوین در هفته گذشته ۲۳ درصد و در ۳۰ روز گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است. با بازگشت ترامپ به توییتر این انتظارات تقویت می‌شود که ایلان ماسک همچنین به وعده‌های دیگری که برای این شبکه اجتماعی داده است، از جمله فعال کردن پرداخت‌ها با دوج‌کوین، عمل کند.

افزایش قیمت دوج‌کوین در میان‌مدت به دلیل خرید توییتر به قیمت ۴۴ میلیارد دلار توسط ماسک است که در پایان اکتبر تکمیل شد.

همراه با پیشنهادات قبلی مبنی بر اینکه او ممکن است این آلت‌کوین را به نحوی در توییتر استفاده کند، این تصاحب باعث افزایش رشد بازار شد، اگرچه اخیرا به دلیل ورشکستگی FTX و پیامدهای ناشی از آن، کل صنعت کریپتو دچار بحران شده است.

پیش‌بینی قیمت دوج‌کوین در حالی که دونالد ترامپ به توییتر باز می‌گردد - دوج به زودی در توییتر استفاده می‌شود؟

برای کسی که نامزدی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ خود را اعلام کرد، دونالد ترامپ پس از بازگشت به توییتر کاری جز بروزرسانی بیوگرافی خود انجام نداده است.

دوج به زودی در توییتر استفاده می‌شود؟

بازگشت این رییس‌جمهور استیضاح شده به شبکه اجتماعی توییتر پس از نظرسنجی مالک جدید ماسک صورت می‌گیرد که نظرات کاربران (و احتمالا ربات‌ها) را در مورد پذیرش مجدد ترامپ در توییتر ارزیابی کرد.

به نوبه خود، این نظرسنجی به دنبال پیشنهادات قبلی خود ماسک مبنی بر بازگرداندن حساب ترامپ بود.

در حالی که خود ترامپ هیچ ارتباط مستقیمی با دوج‌کوین ندارد (تا جایی که ما می‌دانیم)، با این وجود نشان می‌دهد که ماسک در مورد اجرای تغییراتی که در زمانی که خرید توییتر هنوز در حال مذاکره و پردازش بود، جدی است.

همانطور که حامیان دوج‌کوین بدون شک از قبل می‌دانند، یکی از این تغییرات شامل معرفی پرداخت با دوج است. به طور خاص، ماسک این امکان را مطرح کرد که کاربران بتوانند برای سرویس اشتراک توییتر آبی با استفاده از این آلت‌کوین پرداخت کنند که این کار را در آوریل انجام داد.

توییت های ایلان ماسک

البته یک فرد شکاک می‌تواند به این صورت استدلال کند که چنین توییتی توسط ماسک، هیچ تضمینی ندارد.

با این حال، ماسک یک هولدر و حامی شناخته شده دوج کوین است که قبلا در ژانویه پرداخت با دوج‌کوین را برای مجموعه‌ای از کالاهای تسلا معرفی کرده بود.

این موضوع دور از ذهن نیست که ماسک پرداخت با دوج‌کوین و یا ارزهای دیجیتال را در توییتر اعلام کند، اگرچه هنوز هیچ طرح مشخصی برای چنین کاری وجود ندارد.

همچنین لازم است اشاره شود که ماسک قول داده لیست بلندبالایی از بهبودها و ویژگی‌ها را معرفی کند، بنابراین نمی‌توان گفت که پرداخت با دوج‌کوین در کجای چنین فهرستی و در چه اولویتی قرار دارد.

نمودار وضعیت دوج کوین

از این رو، به خصوص به دلیل ورشکستگی صرافی FTX، این احتمال وجود دارد که دوج‌کوین در کوتاه مدت شاهد مشکلات بیشتری باشد.

شاخص قدرت نسبی دوج‌کوین (بنفش) در چند روز گذشته افزایش یافته است، اما نشان دهنده افزایش روند حرکت است. به همین ترتیب، میانگین متحرک ۳۰ روزه آن (قرمز) همچنان فراتر از میانگین ۲۰۰ روزه (آبی) صعود می‌کند که همچنین نشان دهنده افزایش حرکت است.

با توجه به این شاخص‌ها، این احتمال وجود دارد که دوج‌کوین بتواند در چند روز آینده شاهد برخی حرکت‌های صعودی قیمت باشد، قبل از اینکه تاثیر بیشتر سقوط FTX، دوباره باعث ریزش قیمت آن شود.

برای یک رالی بزرگتر، به این موضوع بستگی دارد که توییتر پرداخت با دوج‌کوین را فعال کند که این کار ممکن است مدتی (ماه‌ها یا شاید سال‌ها) طول بکشد.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین