خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، سایت اینوستینگ در یادداشتی تحلیلی، با طرح پرسشی با این مضمون که «آیا بهترین فرصت سرمایه‌گذاری در حال حاضر در طلا، بیت‌کوین یا بازار سهام است؟» به فرصت‌های بهتر سرمایه‌گذاری در سهام، اشاره و تأکید می‌کند و در ادامه اینگونه می‌نویسد:

ارزش بیت کوین زمانی که در برابر دلار آمریکا و پوند اندازه‌گیری می‌شود نسبت به بالاترین سطح سال گذشته بسیار کاهش یافته است و از سوی دیگر، قیمت طلا نیز در سال جاری ناامیدکننده بوده است. از این رو، انتظار ادامه‌ی عملکرد ضعیف در سال‌های آینده می‌تواند منطقی باشد.

بیت کوین در برابر دلار و پوند

البته اگر سایر دارایی‌ها با مشکل مواجه شوند، ممکن است ارزش طلا افزایش یابد. به عنوان مثال، زمانی که تورم بالا است، فلز زرد امن بی‌شک می‌تواند سرمایه‌گذاری مناسبی خلق کند. البته برخی از سرمایه‌گذاران بیت کوین را معادل دیجیتالی طلا می‌دانند. بنابراین هر دو دارایی می‌توانند عملکرد خوبی برای سرمایه‌گذاران در سال‌های آینده داشته باشند. 

کسب و کارها به طور بالقوه ارزش ایجاد می‌کنند

اکثر تحلیلگران بر این باورند که کسب و کارهایی که پشت سهام هستند، پتانسیل ایجاد ارزش را دارند و این کار را با ارائه‌ی محصولات و خدمات مفید انجام می‌دهند. در واقع، کسب‌وکارها می‌توانند درآمد و دارایی‌های خود را افزایش دهند و از این رو، بازار سهام به عنوان یک کل و در نقش بهترین کلاس دارایی در بلندمدت شهرت جهانی دارد.

البته ناگفته نماند که بازار سهام در یک خط مستقیم به سمت بالا حرکت نمی‌کند، چه بسا که در چند ماه گذشته نیز شاهد یک بازار نزولی نامطلوب برای بسیاری از سهام بودیم. اما می‌توان گفت که این حرکت‌های نزولی، چیزی از ارزش‌های بازار سهام به عنوان یک فرصت طلایی درازمدت، کم نکرده است.

بازار سهام

بدیهی است که همه‌ی اخبار منفی اقتصادی و ژئوپلیتیکی، سرمایه‌گذاران را نگران چشم‌انداز کسب و کارها کرده و در همین راستا، احساسات منفی باعث کاهش قیمت سهام شده است. اما در بسیاری از موارد، سقوط‌ها غیر‌قابل‌توجیه به نظر می‌رسند. شاید بتوان یکی از دلایل آن را بدین‌گونه تشریح کرد که برخی شرکت‌ها همواره ارقام تجاری مناسب و انتظار چشم‌انداز صعودی را منتشر می‌کنند که این امر، افت سهام را غیرقابل باور کرده و معامله‌گران را به سردرگمی می‌کشاند.

با تمام این‌ها، نمی‌توان به یک نتیجه‌ی یکسان و مشترک رسید و به اصطلاح «همه را با یک چوب زد!» چرا که ممکن است مثلأ برخی از کسب و کارها با مشکل مواجه شده‌ باشند و از این رو، قیمت سهام پایین‌تر آنها، امری منطقی به نظر برسد. مع‌الوصف، وضعیت فعلی بازار برای سرمایه‌گذاران بلندمدت جویای ارزش، ایده‌آل است و شرایط برای تحقیقات سنتی و مهارت‌های تحلیلی، می‌تواند صرفأ برای ایجاد تمایز باشد. خلاصه‌ی کلام اینکه، اگر سودهای بلندمدت مدنظر باشد، در حال حاضر با انتخاب درست و دقیق سهام می‌توان به این مهم دست یافت.

آیا اکنون فرصتی نادر در بازار سهام ایجاد شده است؟

بازار کنونی فرصتی نادر برای یافتن سهام امیدوارکننده در هر دو دسته‌ی دفاعی و چرخه‌ای ایجاد می‌کند. در گذشته، در مورد خطرات موجود در نگهداری سهام چرخه‌ای هشدارهایی مطرح بود، اما اکنون به نظر می‌رسد بسیاری از آن‌ها به پایین‌ترین حد چرخه‌ای خود نزدیک شده‌اند. 

سهام دفاعی و چرخه‌ای

از سوی دیگر، زمان‌بندی سرمایه‌گذاری در سهام چرخه‌ای همیشه مشکل است و هنوز هم اکثر معامله‌گران لازم می‌دانند که در این زمینه، انتخابی عمل کنند. با این حال، به نظر می‌رسد چشم‌انداز کلی اقتصادی از سرمایه‌گذاری‌های چرخه‌ای حمایت می‌کند، اگرچه ممکن است این یک دیدگاه نه‌چندان قطعی و البته نسبی باشد.

بارها مشاهده شده که برخی معامله‌گران چنانچه در زمان مناسب، کسب‌وکاری چرخه‌ای پیدا کنند، با خیالی راحت به دورنمای سود چند ساله چشم‌ می‌دوزند که حتی برخی از بهترین شرکت‌های در حال رشد نیز توان چنین رقابتی را ندارند. اما همانطور که قبلأ گفته شد، چنین نتایجی هرگز قطعی نیستند و می‌توان احتمال متضررشدن سهام چرخه‌ای را نیز در هر شرایطی درنظر گرفت.

با این وجود، بررسی انواع سهام از نظر تدافعی یا چرخه‌ای‌بودن مستلزم پیگیری اکید و مطالعه‌ی مستمر است تا فرصت‌های معاملاتی قابل توجهی حاصل شود.

سلب مسئولیت: محتوای کنونی برداشتی از تحلیل و بررسی سایت نامبرده است و شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، مسئولیتی در مورد صحت و سقم نظرات و توصیه‌های آن ندارد.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین