خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و براساس تحلیلی از سایت «اف‌ایکس‌ استریت» پیرامون فلزات گرانبها، قیمت طلا(XAU/USD) تقریباً نیم درصد کاهش یافت و به حدود 1750 دلار رسید. چرا که خرس‌ها مسیر اولین روند منفی روزانه‌ی پنج روز اخیر را در اوایل دوشنبه هموار کردند. در واقع، آخرین ضعف فلز زرد می‌تواند با وضعیت ریسک بازار و همچنین رشد ملایم دلار آمریکا مرتبط باشد.

بازارها در منطقه‌ی آسیا و اقیانوسیه به رهبری چین قرمزرنگ هستند، زیرا ترس از ویروس کرونا در کشور اژدها در بحبوحه‌ی رکورد بالای آلودگی روزانه و اعتراضات به سیاست دولت در برابر کووید صفر تشدید شده است. طبق شایعات منتشرشده در اینترنت، دلیل آن را می‌توان به آتش‌سوزی مرتبط دانست که منجر به مرگ تقریبأ 10 نفر شد؛ این افراد به دلیل قفل‌شدن بخشی از ساختمان نتوانستند از آنجا خارج شوند و در آتش‌سوزی جان باختند.

بنا به اعلام رویترز، «عفونت‌ها زمانی افزایش یافت که صدها تظاهرکننده و پلیس یکشنبه‌ شب در شانگهای درگیر شدند؛ در همین راستا، اعتراضات به محدودیت‌های سختگیرانه چین برای کووید به چندین شهر سرایت کرد.» در این خبر همچنین به نقل از کمیسیون ملی بهداشت چین آمده است: «چین پنجمین رکورد روزانه متوالی 40347 عفونت جدید کووید 19 را در 27 نوامبر گزارش کرد که از این تعداد 3822 مورد دارای علائم و 36525 مورد بدون علائم بودند.»

علاوه بر این موارد، اظهارات اخیر کاذب گابریل مخلوف، عضو شورای حاکم بانک مرکزی اروپا (ECB) نیز باعث شد که دلار آمریکا پایدارتر بماند. با این اوصاف، شاخص دلار آمریکا (DXY) در زمان نگارش این مطلب، افزایش ملایمی را در حدود 106.40 ثبت می‌کند.

شاخص دلار

همچنین می‌توان با عملکرد ضعیف S&P 500 Futures و همچنین کاهش 5 واحد پایه (bps) بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده و رسیدن آن به 3.65 درصد، روحیه‌ی کاهش ریسک را مشاهده کرد.

با درنظر گرفتن این احساسات، قیمت طلا ممکن است شاهد کاهش بیشتر باشد. البته بازدهی ملایم‌تر ممکن است خرس‌های طلا XAU/USD را قبل از داده‌ها/رویدادهای کلیدی متوقف کند.

در این بین، سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و داده‌های اشتغال ماهانه ایالات متحده در ماه نوامبر، که قرار است به ترتیب در روزهای پنج‌شنبه و جمعه منتشر شوند، برای معامله‌گران طلا بسیار مهم خواهد بود. دلیل آن را می‌توان به اولین حضور پاول از زمان آخرین جلسه فدرال رزرو مرتبط دانست.

اگر آقای پاول در بیان نظرات عادی جنگ‌طلبانه خود و همچنین گزارش تسهیل مشاغل در ایالات متحده تردید کند، قیمت طلا ممکن است شاهد بهبود باشد.

تحلیل تکنیکال طلا با نگاهی به نمودار ساعتی

با وجود ناکامی در عبور از یک خط روند نزولی دو هفته‌ای یا یک دوربرگردان از خط مقاومتی با شیب نزولی از 18 نوامبر، قیمت طلا در میان بدبینی بازار، خرس‌ها را به عقب برگرداند.

از سوی دیگر، سیگنال‌های مکدی (MACD) نزولی و همچنین شاخص قیمت نسبی (RSI) نزولی، البته غیر از اشباع فروش، از فروشندگان طلا XAU/USD حمایت می‌کند.

با این حال، سطح میانگین متحرک نمایی 200 (200-EMA) در اطراف 1747 دلار، روند نزولی فوری فلز را به چالش می‌کشد، شکستن آن می‌تواند به سرعت قیمت فلز را به سمت حمایت افقی هفتگی نزدیک به 1733 دلار بکشاند.

ناگفته نماند که خریداران طلا ممکن است ابتدا با خطوط مقاومتی فوق‌الذکر در حدود 1756 دلار و 1760 دلار روبرو شوند و سپس نوسان بالای 18 نوامبر نزدیک به 1768 دلار را برجسته کنند.

در صورتی که قیمت طلا از مرز 1768 دلار تثبیت شود، بالاترین قیمت ماهانه نزدیک به 1787 دلار در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

به طور کلی، قیمت طلا به رادار خرسی بازگشته است، البته ممکن است برای مدت کوتاهی در آن باقی بماند.

نمودار ساعتی طلا

روند: نزولی محدود مورد انتظار است.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین