خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «فین‌بولد نیوز» صحنه‌ی بازار ارزهای دیجیتال در سال 2022 تحت تأثیر قیمت‌های رکود قرار گرفته است که از عواقب سوء آن، می‌توان به ورشکستگی چندین نهاد اشاره کرد؛ البته این سناریو در بحبوحه‌ی شرایط نزولی پایدار روی داده است.

در همین راستا، ای‌بی تاکر مدیر شرکت سلطنتی فلزات گرانبهای رویالتی متالا (Metalla Royalty) در مصاحبه‌ای با کیتکو نیوز در تاریخ 26 نوامبر، نسبت به ورشکستگی‌های قریب‌الوقوع بیشتر، برای نهادهای کریپتو هشدار داده است.

به گفته‌ی تاکر، ورشکستگی‌های صنعت کریپتو به معنای از بین‌رفتن این بخش نیست و اشاره کرد که وضعیت فعلی عمدتاً به دلیل حدس و گمان‌های بیش از حد است.

شایان ذکر است که اظهارات او زمانی بیان می‌شود که بازار ارزهای دیجیتال با موارد ورشکستگی پرمخاطب مواجه شده است که آخرین مورد آن سقوط صرافی FTX است. در واقع، پرونده FTX تأثیر موجی منحصر به فرد خود را داشته است و سایر شرکت‌های مرتبط نیز به ورشکستگی احتمالی، خیره مانده‌اند.

فروپاشی کریپتو

قبل از آن، پلتفرم وام‌دهی کریپتو سلسیوس نتورک، پس از توقف برداشت‌های کاربران، اعلام ورشکستگی کرد. جالب توجه است که تاکر اظهار داشت که چنین رویدادهایی نباید تعجب‌آور باشد.

علاوه بر این، در بحبوحه‌ی عوامل اقتصادی کلان غالب که به وسیله‌ی تورم بالا هدایت می‌شوند، ورشکستگی‌ها تا حدی به گسترش بازار نزولی ارزهای دیجیتال کمک کرده‌اند. ناگفته نماند که فضای تورمی باعث ترس از رکود اقتصادی شده است.

آیا صعود طلا در سال 2023 حتمی است؟

در میان شرایط حاکم، بیت کوین (BTC) نتوانسته است انتظارات را برای خدمت به عنوان محافظ در برابر تورم و جایگزینی احتمالی برای طلا برآورده کند. با تثبیت بیت کوین به زیر 17000 دلار، تاکر پیش‌بینی می‌کند که طلا احتمالاً تا پایان سال افزایش خواهد یافت و اوج‌های جدیدی را به دست خواهد آورد.

بیت کوین

این مدیر تحلیلگر پیش‌بینی کرد که طلا احتمالاً در آغاز سال 2023 به بازار خواهد آمد و اشاره کرد که این فلز گرانبها به طور بالقوه به 2070 دلار خواهد رسید تا بالاترین قیمت قبلی را تکرار کند. البته با تمام این‌ها، وی خاطرنشان کرد که طلا سال را با شرایطی افسرده و مغموم به پایان خواهد رساند.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین