خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین‌پدیا، امروز شنبه 26 نوامبر (5 آذر) بیش‌تر ارزهای دیجیتال برتر بازار در منطقه‌ی سبز قرار دارند. دوج کوین (DOGE) نیز اکنون عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته است. در لحظه‌ی نگارش این مطلب، هوبی توکن (HT) با 16 درصد افزایش نسبت به روز گذشته، در میان 100 ارز دیجیتال برتر بازار بهترین عملکرد را از خود نشان داده و پس از آن، دوج کوین قرار دارد.

این میم کوین که تا پیش از انتشار خبر خرید توییتر توسط ایلان ماسک، از آغاز سال 2022 کم‌ترین نوسان را از خود نشان داده و به عنوان یک «کوین مُرده» شناخته می‌شد، ناگهان یک حرکت صعودی خیره‌کننده را آغاز کرد. مومنتوم صعودی مطلوبی در آن زمان در کل بازار کریپتو شکل گرفت. این مومنتوم صعودی باعث افزایش قیمت بیت کوین (BTC) به بالای 21,000 دلار شد. ولی ناگهان، فاجعه‌ای در بازار کریپتو رخ داد که باعث سقوط این بازار شد. فروپاشی اف‌تی‌ایکس قیمت بیت کوین را حتی به زیر 16,000 دلار رساند.

ولی اکنون شاهد رشد دوباره‌ی قیمت‌ها در بازار کریپتو هستیم. بسیاری از التکوین‌ها هم‌اکنون تلاش می‌کنند خود را به سطوح بالاتر برسانند. قیمت دوج کوین نیز در حال حاضر پس از عبور از سطح کلیدی میانگین متحرک 50 روزه، در بالای 0.09 دلار معامله می‌شود. دو سطح فیوناچی ۰ و 0.236 در سرتاسر ماه نوامبر سقف و کف قیمت دوج کوین تشکیل داده بودند؛ ولی اکنون قیمت دوج کوین از سقف 0.236 فیبوناچی فراتر رفته است. 

نمودار فیبوناچی دوج کوین

این سطوح غالبا به عنوان ضعیف‌ترین سطوح فیبوناچی در نظر گرفته می‌شوند، ولی عبور از اولین سطح فیبوناچی (0.236)، احتمالا نشان‌دهنده‌ی یک قدرت صعودی پنهانی و بالقوه درون دوج کوین باشد. به علاوه، انتظار می‌رود که دوج کوین یک کندل روزانه‌ی صعودی فراتر از این سطح را ثبت کرده و با حفظ قدرت صعودی خود تا آخر هفته‌ از سطح 0.38 فیبوناچی در قیمت 0.1045 دلار عبور کند. با وجود این، اگر گاوها (معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت‌ها هستند) نتوانند قیمت دوج کوین را در این سطوح نگه دارند، ممکن است شاهد افت شدید قیمت به کف 0.05 دلار باشیم.

هم‌چنین، داده‌های آن‌چین احتمال یک بریک‌اوت صعودی را در قیمت دوج کوین نشان می‌دهند. شمار آدرس‌های فعال روزانه‌ - که میزان فعالیت کاربران را در یک بازه‌ی زمانی خاص ثبت می‌کند - طی چند روز گذشته به اندازه‌ی قابل توجهی افزایش یافته است. این مسئله نشان می‌دهد که گاوها در اولین فرصت وارد عمل شده و باعث افزایش قیمت دوج کوین خواهند شد.

شمار آدرس‌های فعال دوج کوین

در مجموع، اگر گاوها می‌خواهند دوج کوین را به منطقه‌ی 0.15 دلاری هدایت کنند، باید قیمت را به بالای سطح 0.095 دلار رسانده و همان جا حفظ کنند. در صورت عدم موفقیت گاوها، قیمت دوج کوین ممکن است در نهایت تا سطح 0.07 دلار کاهش یابد.

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 12:30 روز شنبه 5 آذر - دوج کوین با 12.27 درصد افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت 0.092 دلار معامله می‌شود. ارزش کل بازار دوج کوین نیز 12.19 درصد افزایش یافته و هم‌اکنون 12,212,022,744 دلار است. حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی دوج کوین با 271.42 درصد افزایش به 1,336,423,697 دلار رسیده است.

نمودار قیمت دوج کوین

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین